1

Någon som vet mellan tummen och pekfingret vad en tom kaross väger ( utan plattan då ) ? ICQ/ab

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

2

Vet inte vikten i Kilogram men man lyfter den ganska enkelt på 2 pers, även med dörrarna på, men det känns i fingrarna efter en stund   Default/yikes . Detta kanske inte hjälper dig i jakten på vikten i kg men kanske som en vägledning, vad ska du göra med den? Varför vill du veta vikten?

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

3

Vet inte vikten i Kilogram men man lyfter den ganska enkelt på 2 pers, även med dörrarna på, men det känns i fingrarna efter en stund

jadu Anders om du sluter lyfta runt din bubbla och börjar köra med den så skulle det vara trevligt Default/lol

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

bollpark 75 kg utan rutor och dorrar.

5

Handy skrev:

Vet inte vikten i Kilogram men man lyfter den ganska enkelt på 2 pers, även med dörrarna på, men det känns i fingrarna efter en stund   Default/yikes . Detta kanske inte hjälper dig i jakten på vikten i kg men kanske som en vägledning, vad ska du göra med den? Varför vill du veta vikten?

Håller på att lyfta av karossen på 66an och i garaget som jag håller till så är det ganska knivigt med plats för att flytta runt på en kaross, och så är det jag och min kompis, så ställde frågan för att se va ni erfarna säger...  ICQ/ab

6

Ok, jag var bara nyfiken :-)   Har du tömt bilen och plockat ur allt tungt som glasrutor skärmar och annat, gärna dörrar och luckor med så kan ni nog lyfta den på två pers, prova o känna lite på den först så får ni se  ICQ/ab

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

7

Handy skrev:

Ok, jag var bara nyfiken :-)   Har du tömt bilen och plockat ur allt tungt som glasrutor skärmar och annat, gärna dörrar och luckor med så kan ni nog lyfta den på två pers, prova o känna lite på den först så får ni se  ICQ/ab

Den va förvisso redan tömd på de mesta... men med lite hjälp av de man kunde hitta i garaget så fick jag och jakooby av karossen så nu vilar den uppe i taket  ICQ/ag

8

Flat4 skrev:
Handy skrev:

Den va förvisso redan tömd på de mesta... men med lite hjälp av de man kunde hitta i garaget så fick jag och jakooby av karossen så nu vilar den uppe i taket  ICQ/ag

Hehehe, jaså ni hissade upp den i taket, intressant. Många olika sätt finns det att jobba på  Default/yikes    Just karosslyft är faktiskt ganska kul att göra, känns liksom ganska bra när man fått av den eller hur?  O nu kan ni börja jobba på riktigt.. ICQ/ag

(o\!/o)

9

Handy skrev:
Flat4 skrev:
Handy skrev:

Hehehe, jaså ni hissade upp den i taket, intressant. Många olika sätt finns det att jobba på  Default/yikes    Just karosslyft är faktiskt ganska kul att göra, känns liksom ganska bra när man fått av den eller hur?  O nu kan ni börja jobba på riktigt.. ICQ/ag

Japp de gjorde vi... Detta va ju första gången för mig, så de va intressant och riktigt kul när karossen väl va av och man kommer åt precis överallt, sånt ger en motivation till att inte tappa suget!  ICQ/ag