Sitsen som kommer från en gammal höräfsa sandblästrades och fick ett ryggstöd och en läderdyna för bättre komfort 
-
Har en sån där sits och alltid undrat vad man kan göra för kul med den. Nu behöver man ju inte fundera mer. Jäklar vad bra du gör det.
Dyslexiker..
Super coolt ::)
Gnosjö
30 2017-05-17 14:34:50 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-05-17 14:52:31)
Lite stor sits för att vara till ett barn:-)
kanske det kommer att sitta stora barn i den.
kan ju vara så att byggaren hels ville haft den själv
men bygger till barnet för husfridens skull
men tror inte det är fallet, då alla verkar lika (positivt) vw galna..
Frågan e hur stort kan ett barn vara , jag är övertygad att jag skulle känt mig som ett lyckligt dylikt i den 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Stora barn och små vuxna passar bäst i den , 150-160 cm är idealet
I svärfars verkstad finns en massa gamla oljefilter, så jag hittade ett som tömdes på innehåll och passade som kåpa över växelväljaren.
Två små brandsläckare parades ihop och blev till tryckluftstank.
Härligt bygge med hög nivå 
Förklarar ramen färdig och hoppar över till karossen. Taket hade ju färdigt hål i sig, så vad passar då bättre än ett 3-viks soltak.
-
-
helt sjukt bra skills. Ödmjukt är jag glad att jag får kika på allt snyggt jobb
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Ja vi är otroligt priviligierade som får skåda dina projekt under byggnad.. Inspirerande! 
late,
in love,
and a little drunk..
Det här är det roligaste projektet jag sett på länge. Kommer att följa tråden slaviskt.
Undrar vad det blir av ungar som får köra en dylik??? Chef för VW-koncernen? President?

Riktigt fränt bygge ! Imponerande ! 

Karossen liknar ju mest en -62:a, men framblinkers är ju då för nya så dom slipades bort och ersattes av tuttblinkers svarvade i nylon.
Snyggt bygge. I vanliga fall så fäster inte färg på nylon, men det har du säkert koll på. 
Ett sånt fint hantverk och snygga lösningar. Grymt jobb som vanligt.
Denna håller helt klart minst lika hög standard som dom större modellerna du har. 
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Snyggt bygge. I vanliga fall så fäster inte färg på nylon, men det har du säkert koll på.
Jag var lite skeptisk till först då plasten kändes fet. Plastgrundade och slipade i flera omgångar, drog bort maskeringstejp utan att färgen följde med så det verkar sitta fast. Blir ju inte så stora påfrestningar på dom här 
Här är spacklandet klart och dags för första vändan med slipgrund.
Gjorde taket öppningsbart med gångjärn från en Audi baklucka och huvlås från -70 tals bubbla.
Mera slipning och sen en till vända med slipgrund...
Så länge grunden sätter sig på karossen så får ramen och tvärbalken lite stålgrå färg.