Ok lägger upp en tråd jag med. Börjar med lite bakgrundshistoria.
Köpte min första vw för 22 år sedan då jag var 15, en -60 typ 1 som direkt blev av med sina lister mm då det var en cal-looker man ville ha. Blev ju naturligtvis inte färdig men jag hade den kvar i många år och efter att den blivit vandaliserad av ett gäng ungar så byggde jag om den till det här
.
Har genom åren haft massor med vws men alltid varit dålig på att ta bilder av dom. Lägger upp ett par här. 1302 med 2cm markfrigång, användes som bruksbil och kördes ca 1500mil med den höjden
.
69 variant bruksbil året runt i två år
.
59 soltakare som jag verkligen ångrar att jag sålde
En av dom 3 splittbussar jag haft men den enda som jag har nån bild på
.
70a
.
63a variant såld till johan f i turbotown
.
Gillar ju även golf/caddy 1 och har haft ett gäng såna
.
Räserbilen som gjorde 12.449 på bugrun 2010, numera såld till åland

Sen har man ju haft diverse typ1,2,3,4 som det tyvär saknas bild på men ett par bilar finns kvar i gömmorna och kanske får egna trådar framöver.
Men nog om det nu och över till projektet.
69a fastback sim köpts av herman i gävle,konverterad till fembult och rejält sänkt
.
Kommer att byggas som en race/gatbil med motorn från förra bilen men nu med turbo
. motorn genomgår just nu en uppfräschning med hjälp av fredde i västerås (nya cylindrar mm). Turbon blir en kk26/27
och jag kommer att trycka genom mina dellorto 48or. Växellådan är en rejäl pjäs, byggd av anders fridh och har spole mm. Drivaxlarna är hyfsat grova
. Bilen kommer att ha full inredning,baksäte osv. Stuket kommer att vara som på bilderna,(sitter ingen motor i på bilden) dvs riktigt låg,matt lack,centerline med m/h gatdäck bak. Det ska inte synas utifrån att den "rör" på sig

Jag är riktigt förtjust i din räserbil som gick till Åland. Mycket fin! 

mera utgifter.
Fredde you are the Man