tjena har planer på att bygga en rod av min krockade bubbla då vill jag ha en snygg och bra väghållning på den då jag tänkt att köra med en motor med turbo och insprut.
så en bra fram och bakvagn för stripen och för gatkörning?
//mathias
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Dragracing » fram- och bakvagn
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
tjena har planer på att bygga en rod av min krockade bubbla då vill jag ha en snygg och bra väghållning på den då jag tänkt att köra med en motor med turbo och insprut.
//mathias
för stripen och för gatkörning?
du vill ha allt eller..
vad tänker du dig.. en original eller häftigt moddad eller?
vad får den kosta??
för stripen och för gatkörning?
du vill ha allt eller..
vad tänker du dig.. en original eller häftigt moddad eller?
vad får den kosta??
jag tänker mest sjysta upphängningar som gör så de greppar bra kollade på red9design men tycker att de va lite väl häftiga pengar för bara en framvagn.
bakvagnen behöver jue inte vara lika häftig då den inte syns så mycket.
känns som du antingen får göra grejerna själv .. eller betala.. håll grejerna enkla.. e ju inte riktigt samma förutsättningar när man vill köra stripp.. eller gata..
En rod vill man kanske göra lite enklare typ avskalad.. less is more.. du får googla på vw roddar..
och så fort man vill köpa,som i detta fallet lite mer udda prylar så blir det dyrt..
//mathias
Det brukar vara svårt att kombinera strip o gata om du inte betalar dig fri
En modiferad framvagn för strip är ganska otrevlig att köra med på gatan samma med bakvagnen
Det är nog bättre att du tänker gatkörning när du bygger en kan man alltid smyga in på stripen å testa
Om du skulle bygga en strip bil är den kass att svänga med
Som ett exempel i växel låda i en strip bil använder man spole som gör att du har en sväng radie på 25-30m
så tar vi fram ändan byt dämpare som är 90/10 som är så dålig dämpning vid kurvtagning som man tror att bilen
skall kränga så den slårrunt
Slut sats En strip bil kan vara spännade att ta en kurva med( men det bara att gilla läget)
Första gången jag körde min bil in i parisen på mantorp med god fart så var det nära att det blev blött i sätet
Jag anser att jag har ganska god erfarenhet på att köra tävlingsbil (har haft tävlings licens upp till Formula 3)
Så tänk före du bygger en strip bil
//// Micke
snygg och bra väghållning
sjysta upphängningar som gör så de greppar bra
hmm hur tänker du här...
snygg och bra väghållning
hmm hur tänker du här...
som sagt vill ha en bil som får så de greppar om man vill köra gata men även att jag ska kunna ta bilen ut på stripen utan att skämmas. sen är det bara ett plus om framvagnen ser bra ut men tyckte att red9design såg ut som en vettig framvagn. någon som har erfarenheter? finns det någon liknande framvagn? hade annars tänkt på en ford I-beam framvagn den med bladfjädringen på tvären. vet någon om det finns kit att sätta en sån på bubbla har sett att många kör med dom på vw rodar i usa.
//mathias
michaelth skrev:snygg och bra väghållning
hmm hur tänker du här...
som sagt vill ha en bil som får så de greppar om man vill köra gata men även att jag ska kunna ta bilen ut på stripen utan att skämmas. sen är det bara ett plus om framvagnen ser bra ut men tyckte att red9design såg ut som en vettig framvagn. någon som har erfarenheter? finns det någon liknande framvagn? hade annars tänkt på en ford I-beam framvagn den med bladfjädringen på tvären. vet någon om det finns kit att sätta en sån på bubbla har sett att många kör med dom på vw rodar i usa.
//mathias
Jag tror inte att bilprovningen gillar sådant
Jag vet att besiknings gubbarna på banerna (sbf) inte gillar sådant sen ändrar du viktfördelningen så att det kan vara svårt med vettiga starter
problemet med ford framaxlar e att dom kanske ser tuffa ut med inte direkt främjar bra väghållning, sen e dom förhållandevis dyra när alla grejer e på plats .. andra framvagnar i liknade design finns som red 9 men e i samma prisklass.. bygg med originalet.. svårt att få en gammal folka att bli en dräpar sportbil..utan att det kostar.. gäller alla enkla bilar som man vill få att bli värre..
vill inte dissa dej men häftiga grejer kostar.. utan pengar bygg enkelt och ha kul endå..
problemet med ford framaxlar e att dom kanske ser tuffa ut med inte direkt främjar bra väghållning, sen e dom förhållandevis dyra när alla grejer e på plats .. andra framvagnar i liknade design finns som red 9 men e i samma prisklass.. bygg med originalet.. svårt att få en gammal folka att bli en dräpar sportbil..utan att det kostar.. gäller alla enkla bilar som man vill få att bli värre..
vill inte dissa dej men häftiga grejer kostar.. utan pengar bygg enkelt och ha kul endå..
nej ingenfara jag vill ha så mycket kommentaren och tankar som möjligt, men eftersom att den kommer byggas om en heldel så kommer nog sfro bli inblandade. har bara haft tänkar om att de kan bli coolt med en vw rod med turbo och insprut. så alla tankar och ideer tar jag emot
michaelth skrev:problemet med ford framaxlar e att dom kanske ser tuffa ut med inte direkt främjar bra väghållning, sen e dom förhållandevis dyra när alla grejer e på plats .. andra framvagnar i liknade design finns som red 9 men e i samma prisklass.. bygg med originalet.. svårt att få en gammal folka att bli en dräpar sportbil..utan att det kostar.. gäller alla enkla bilar som man vill få att bli värre..
vill inte dissa dej men häftiga grejer kostar.. utan pengar bygg enkelt och ha kul endå..nej ingenfara jag vill ha så mycket kommentaren och tankar som möjligt, men eftersom att den kommer byggas om en heldel så kommer nog sfro bli inblandade. har bara haft tänkar om att de kan bli coolt med en vw rod med turbo och insprut. så alla tankar och ideer tar jag emot
Jag vill inte vara dum men kan vi inte prata DRAGRACING här !!!!!!!!!!!!!
Kan inte vi skapa en tråd som heter CHASSI
Om du har några frågor om Dragracing chassi så kan du kontakta mig på tele 0738 457227 eller email [email protected]
PS Har prisis varit norge och jobbat med en promod med chassi problem
//// Michael Karlsson
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Dragracing » fram- och bakvagn
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.