Väldig snygg bil. Bra jobbat!
Skulle rekommendera en skyddsplåt till Oljefiltret då det är lätt hänt att få stenskott med läckage som följd, Då oftast 65mil hemifrån
Men det är en Grymt fin bil med ett perfekt avvägt utseende, Lagom fet 
Riktigt fet bil, älskar stuket och att det är puts på grejerna! Keep it up! 
Är det eftermonterade vita däcksidor? Hade samma problem med mina tyvärr verkar dom reagera med gummit i däcken och bli gul/bruna.. tröttnade på det och köpte cooker classic till min 61:a! Hoppas det funkar bättre!
Ja det är lösa "Atlas" ringar. Kan skrubba dom som nästan nya med mycket blod svett och tårar, men efter bara några mil börjar dom gulna igen. Värst bak där dom ligger helt emot däcksidan så att säga.
Löste problemet på detta vis
Kommer nog inte på bilen denna sommar. Är nog lite rädd för att jag måste smalna av framvagnen lite till för att det ska bli som jag vill ha det. O då gör jag gärna allt i lugn o ro helst.
Det var bra pris på dom så passade på helt enkelt.
Det där kommer bli sjukt bra! Mela ska man aldrig göra stressd. Blir bara halvmesyrer och slarv. Bättre låta det ta sin tid och bli bra!
Såg bilen i onsdags i Huskvarna , riktigt snygg . Jag som körd baybussen med Slotmags
Såg bilen i onsdags i Huskvarna , riktigt snygg . Jag som körd baybussen med Slotmags
Aha! Jag såg bussen men inte dig!
Tror jag skulle känna igen dig, var ju o köpte en motor av dig för nått år sedan. Delar av den sitter där bak just nu 
210 2017-05-20 20:10:36 Senaste redigerad av projectman (2017-05-20 20:11:58)
Måste gratulera till otroligt fin färg och helheten av 67.an !!! Så jäkla fräsch bubbla. Har själv haft ett par genom åren och har fortfarande, men man återkommer alltid till dessa guldklimpar av former. Oavsett vilka hotrods eller bågar man kört och byggt. Helt klart en bil för folket och hjärtan.
Måste gratulera till otroligt fin färg och helheten av 67.an !!! Så jäkla fräsch bubbla. Har själv haft ett par genom åren och har fortfarande, men man återkommer alltid till dessa guldklimpar av former. Oavsett vilka hotrods eller bågar man kört och byggt. Helt klart en bil för folket och hjärtan.
Tackar!
-67an är mig rätt kär!
212 2017-10-22 15:45:44 Senaste redigerad av Malman80 (2017-10-22 15:48:07)
Då har min garagesäsong börjat! Har försökt köpa på mig lite delar för att göra min förändring till att åka 17” med 5x130.
Har fått till nästan allt fram klart, skall passa på o byta bromsrören o någon damask, men annars är det klart.
Allt uppmålat o fint.
Nya sänkspindlar för skivor
Även nya skivor och nya ok införskaffats, målats och monterats
Provmonterat för att se så det för plats. Inser att valet av däckdim kanske blev fel iaf. Gick på 185/35 17 för jag var rädd det skulle ta i, men får nog se ifall 195/40 ändå kanske kan få plats. Vill ha lite mer gummi helst. Kanske dyker upp 2st 185:or till salu frammöver

Bak får det fortsätta vara trummor, nya för -68 o framåt med 5/130 bultdelning inköpta och bortlämnade till en bekant som skall fräsa till dom så dom passar min-67.
Märkte att jag hade dom smala backarna bak så beg bromssköldar från -68 skaffades och ska väl få en kosmetisk förändring först bara.
Har planer på o gräva riktigt långt ner i sparbössan o byta växellåda oxå då den är på sista versen... får se vad som händer där bak så att säga.
Stiligt! Vad är det för skivor och ok som du har? Det ser rätt gott ut med 17 tum.
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Stiligt! Vad är det för skivor och ok som du har? Det ser rätt gott ut med 17 tum.
17 kommer bli riktig stötigt o gött
Skivor och trummor är ”Sebro” och oken är ”Jp group” allt inköpt på up north. Nått enstaka från vw Heritage, typ stålomspunna bromsslangar, lager o lite sånt smått.