1

http://forumbilder.se/G8AVM/image.jpg

Fotade den här snygga bubblan i kosta förra helgen . vad som inte syns på bilden är att på höger framskärm är det en ganska rejäl buckla o jag frågade ägaren vad som hänt o han hade blivit påbackad på en parkering o den som kört på bilen hade bara smitit utan att säga till eller skriva en lapp o ta sitt ansvar . Numer verkar de mer vanligt att folk kollar om de var någon som såg de o sedan kör där ifrån än att dom tar ansvar för sina gärningar

2

Tveklöst är det så..då jag jobbar på bilfirma(åtminstone ett tag till) är det inte ovanligt att folk lämnar in sin skadade bil och sedan påstår att verkstaden gjort skadan..inte lätt att hantera då kunden bråkar.. ICQ/ac

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3

Rent generellt har väl vi människor tyvärr blivit mer egoistiska  ICQ/ac

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

4

Fan ingen som har ryggrad att stå för vad man gjort!

5

Sedan kan inte folk köra nu för tiden... Åker varför ska lära sig de dom tror ju att bilen säger till så fort de är nått. Mamma blev påkörd häromdagen å hon när hon kom till bilen stog bilen kvar i rutan bredvid totalt ovetande om att hon varit i med hela sidan.
Frugan fick till svar efter att ha konfronterat en dam som drömde dörren i sidan på frugans buss så de sjöng i plåten :
- ja kan göra så för nya bilar har gummilister så de blir inget!

Å nu parkerar man ju med en app i telefonen så då är de väll iPhone du ska argumentera med  Default/yikes

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

6

Edström skrev:

Sedan kan inte folk köra nu för tiden... Åker varför ska lära sig de dom tror ju att bilen säger till så fort de är nått. Mamma blev påkörd häromdagen å hon när hon kom till bilen stog bilen kvar i rutan bredvid totalt ovetande om att hon varit i med hela sidan.
Frugan fick till svar efter att ha konfronterat en dam som drömde dörren i sidan på frugans buss så de sjöng i plåten :
- ja kan göra så för nya bilar har gummilister så de blir inget!

Å nu parkerar man ju med en app i telefonen så då är de väll iPhone du ska argumentera med  Default/yikes

En liten berättelse om karma: När jag parkerade utanför Willys så parkerade en dam bredvid och slog upp sin förardörr i min buss. Jag glodde, hon glodde tillbaka, men då jag hade så patinerad vagn så släppte jag det utan att fundera vidare. Men när jag handlat färdigt stod bilen kvar, så jag kollade om det blev något på min buss. Icke  ICQ/ab Medans det blivit lacksläpp in till plåten på damens nya bil.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

7

ICQ/ac

Köpte "ny" bruksbil för några månader sen, vit... svänger in på Max för lite käk med ungarna och parkerar till höger om en väldigt blå gammal Merca...precis när jag parkerar ser jag i ögonvrån hur ynglingen i passagerarsätet tittar på sin kompis samtidigt som han svingar ut sin jätteblåa dörr... faaaaaaaaaaaaan.... oj, såg inte att du kom...  ICQ/am
Tokmatt så går man ut och kikar och ser en liten blå rand på min väldigt vita dörr  ICQ/an orkar inte... testar nån sån där fönsterputsduk man får när man tvättar bilen och gnuggar lite och det verkar gå bort så låter det vara och vi går och käkar  ICQ/ad

8

Parkerade bruksbilen i parkeringsgarage och när jag kom tillbaks till bilen påpekar min polare att det är rött färg skav på min bak stötis.
Visade sej att ett anonymt vittne lagt en lapp under torkarbladet med den röda bilens reg.nr så efter koll med trpt.styrelsen åkte jag till angiven adress,hittade bilen men inget färgskav från min bil.
Eftersom jag hade min lille grabb med mej så bedömde jag att det inte var värt att plinga på hos "ägare röd" eftersom vi befann oss i ett bostadsområde som är så att säja "lite ökänt" i Jönköping och den risken var inte värt att ta.
Ringer försäkringsbolaget som meddelade att utan vittne med namn kunde de inte göra något.
Nästa dag är jag och handlar plåt på Lindab och berättar för min säljande kompis vad som hänt,då säjer hans jobbar kompis-"Det såg jag!" Och plötsligt har jag ett kronvittne!Sedan gick allt som på räls-"ägare röd" fick betala kalaset via sin försäkring! Så går det när man smiter!

9

fick fast en som backa i mig som jag drog med till försäkringsbolaget... han va lättad sen när allt gick på försäkringen och notan för smitaren sluta på ca 2500kr. Han hade ingen aning att det vart såå billigt så det va ju inte några problem, sa han efteråt åt mig... !!

ålands volkswagen klubb på facebook