1

Hej jag har en liten fundering jag ska byta bromsok på en buggy som inte har varit i bruk på många år
i papperna står det att det är en vw 1500 -69 och nu till bekymret det finns ju så många olika sorter både ate och girling i olika versioner
om jag byter båda spelar det någon roll vilka jag tar alltså passar dom rent fysiskt på samma spindel och vilka är bäst mvh micko

2

Båda märkena passar. Jag har Girling på en folka och ATE på de andra. Girling är väldigt svåra att hitta (tror inte de tillverkas längre. Jag hittade en ny och renoverade den andra) och är krångligare att montera klotsar i. ATE finns hos de flesta och är enklare att montera. Välj ATE så slipper du strul.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

3

Tackar så mycket för svaret nu är två nya ok beställda så nu får jag vänta vid brevlådan till dom kommer  ICQ/ab

4 Senaste redigerad av HenrikL (2017-05-05 08:05:58)

Finns det nya ATE ok att köpa? Jag trodde man fick noname låglönelands-ok när man beställer från de vanliga leverantörerna.

5

ATE finns i alla fall hos Paruzzi. Där kan du välja om du vill ha riktiga ok (ATE) eller fulok.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

6

http://www.classicvw.se/bromsok-t1-3-ho … ts_id/2609