Ja kolla alla anslutningar till chassijord, inte minst de ute vid blinkerslyktorna/baklyktorna i skärmarna.
Blinkrelän ser litet olika ut, men generellt är 49 ingång, 49a är utgången mot blinkerspaken och 31 är till minus, jord.
Den gamla typen av elektromekaniska blinkrelän bygger på den principen att det måste vara en viss belastning av 49a för att reläet skall starta, och blinka i rätt frekvens, i 12 voltssystem skall det vara 2 x 21watts lampor på var sida, 2 x 18 watt om du har 6 volt.
Om belastningen är för liten, om en lampa går sönder eller har dålig kontakt blinkar det snabbt, om även den andra lampan går sönder eller är oansluten jobbar inte relät alls.
Blinkersens kontrollampa är ansluten mellan plus vid säkring 1 och 49a, när lamporna är släckta i blinkfasen fungerar 49a genom de släcka lampornas glödtråd som en minusförbindelse till chassijord för kontrollampan, och då lyser den.
När blinkerslamporna lyser i blinkfasen, får kontrollampan plus från två håll och då slocknar den, det är därför kontrollampan blinkar växelvis med de yttre blinkerslamporna.
Så om din kontrollampa lyser konstant är då 49a jordad genom åtminstone en lampas glödtråd... Så prova, som redan skrivits, med ett annat blinkrelä!
Med vanligt blinkrelä fungerar det inte med LED-lampor till blinkersen. Inte heller i kontrollampan, då den är polvänd jämfört med helljuskontrollampan och instrumentbelysningen.
(Oljetryckets, blinkersens och laddningens kontrollampor är alla gemensamt anslutna med plus i höljet, där man förväntar sig minus. Dessutom med en svart kabel... bakvända vwärlden alltså! minus till oljetrycksgivare, 49a och till generator eller laddningsrelä är lödtennsploppen i lampans botten, där man annars har plus...)
..
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."