Varför är vi intresserade av bilar? Är det för att någon förälder eller snäll släkting tog med oss på bilutställning eller bara gillade att skruva med bilar varje ledig stund på dygnet när vi var små.
Jag växte upp på 80talet i en liten ort där man inte tjänade allt för mycket pengar, och i brist på pengar så fick lägga ner tid på att använda billiga material och sin fantasi för att göra något snyggt/ovanligt.
Redan vid 13 års ålder köpte jag mig en Suzuki K50 helt i delar och skruvade flera dagar i sträck för att få köra den, och det tog längre än väntat men efter någon vecka så hade jag alldeles själv lyckats få den körbar, Lyckan var fullständig
Åren rullade på och Mopeder och lätta motorcyklar passerade garaget medans jag började på Fordonsgymnasiet.
Nu blev jag 18 och en Volvo 242L -75 hittade in på gården
Men plånboken var ju tunn och internet var i sin vagga, Så man fick fråga, Ringa och gräva runt för att hitta något som
kunde göra bilen "häftigare"
Här kommer ett stort MEN...
Trots 14" Hjul med slitna däck, Stereo för 199kr från Micro, Original B20 och Televerksorange lack med lite rost i reservhjulsbaljorna så
Aldrig har man haft så roligt som med dom första bilarna.
Hoppa till nutid
Jag har ägt många bilar av otaliga märken, Men luftkylt har alltid gjort intryck på mig då dom varit enkla att skruva med och ett fantastiskt utbud av tillbehör som gör att inte en enda Bubbla behöver vara den andra lik
Så denna 2017 vår så tänkte jag -Jag vill hitta tillbaka till den där känslan av att det är kul med motorer som när man var mindre
Och det dröjde inte länge förrän det dök upp ett lämpligt objekt.
Hittade en -65 här på forumet till salu, åkte och kollade på -65an och den såg inte alls dum ut.
Bottenplattan helt upplagad och motor genomgången dock har inredningen en del att önska och Karossen har fått patina men ej någon rost att tala om
Dagen efter hyrdes ett bilsläp och bilen hämtades hem liksom alla tillhörande delar
Vad är då planen?
Att gå på känsla och göra det som känns rätt och att inte stressa fram stilen
Slänger med en bild på dagsskicket
Ha det bra så kommer det uppdateringar i framtiden

)