På grund av att en idiot stulit mina bilder och lagt upp på bland annat Facebook raderas all info i denna tråd.
1 2017-04-29 23:54:22 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2020-11-12 23:01:08)
Intressant läsning 
Jan Öjvin Swahns gamla splitt cab är det väl ingen som letat upp än? Den ägde han så sent som 1974 o flängde runt med i Lund.
Tack för fin sammanställning, härlig läsning

Snygg och trevlig tråd 
Den som vill grotta ner sig mer i tidiga Karmannbilar så finns det här registret http://www.karmann1952.de/html/register.html
Tack för den sammanställningen. 
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Ja jäklar vilken tråd.Tänk om man kunde få sätta tänderna i en tidig cab.En våt dröm för mig
Ja jäklar vilken tråd.Tänk om man kunde få sätta tänderna i en tidig cab.En våt dröm för mig
Det finns en till salu nu. Bara att slå till innan du ångrar dig.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
I Bad Camberg och Hessisch är splitt-Karmann Kabriolet'orna mer sällsynta änn hebmüllarna 
1983 började jag bygga en buggy när en av min pappas arbetskamrater kom och hälsade på i garaget.
Samma år köpte jag min första -51 split för 2500:-
Arbetskamraten berättade då att han vet var det står en 1950 VW cab ute på en åker.
Enligt honom orörd men sönderrostad redan då.
Den hade stått där så länge han kunde minnas.
Han är släkt med ägarna till marken där den står, som är 2 udda bönder, de släpper inte in någon på deras ägor.
"Hur ofta har man inte hört det med udda folk som äger bilar"
Ett par veckor senare kom han med en split bakljuskåpa som hela nederdelen var bortrostad på som jag fick 1983.
Så lampan var det enda lilla "bevis" på att den kanske kan finnas, färgen var vit.
35 år passerade på ett ögonblick och tanken om bilen kom upp igen.
Jag vet var arbetskamraten bor idag, han är väldigt känd inom sin gebit.
Men av orsaker går det inte att prata med honom idag men en dag kanske?
MVH Patrik
Kul och intressant läsning, trots att jag aldrig varit så intresserad av splitcabbar 
Du borde göra en likadan sammanställning av tidiga ghia lowlight i Sverige. Jag vet att kunskapen och material finns
det har du ju visat i "tidiga ghia i Sverige tråden"
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"