1 Senaste redigerad av GB63VW62 (2017-04-29 13:37:20)

Hej!
Håller på att justera motorn och kollar tändinställningen. Kör med elektronisk fördelare 123 ignition. Kollade med stroblampa ettan och den var ok. Tänkte sen att jag kollar alla cyllarna och ettan och trean är ok men tvåan och fyran blinkar vid bdc. Vad kan jag gjort?
Jag har kollat tändföljden och den är rätt.
Dubbel kollar igen Default/hmm

Hmm de sitter väl på andra sidan veven så det är kanske inte så konstigt att de är förskjutna 180 grader.  Ibland så tänker man inte helt rätt.
Ursäkta ICQ/ag

Bubbla -62

2 Senaste redigerad av PPRMicke (2017-04-30 09:41:33)

2-4 är vell på bdc  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab ( det är lätt att få en tanke vurpa  ICQ/ab )
Hur exakt var den
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

PPRMicke skrev:

2-4 är vell på bdc  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab ( det är lätt att få en tanke vurpa  ICQ/ab )
Hur exakt var den
/// Micke

Ja ibland har man otur när man tänker ICQ/ab
1 & 3 låg lika 2 & 4 såg ut att ligga lika. Jag såg delar av CSP märket som indikerar BDC på min skiva  ICQ/ag.Har inte 360 graders markeringar utan bara typ 15 före TDC.

Ska nog fixa vaccum utag så småningom, hittade smutta nipplar på en miniracingsida. 3mm invändigt borde väl funka?

Bubbla -62

4

GB63VW62 skrev:
PPRMicke skrev:

Hur exakt var den
/// Micke

Ja ibland har man otur när man tänker ICQ/ab
1 & 3 låg lika 2 & 4 såg ut att ligga lika. Jag såg delar av CSP märket som indikerar BDC på min skiva  ICQ/ag.Har inte 360 graders markeringar utan bara typ 15 före TDC.

Ska nog fixa vaccum utag så småningom, hittade smutta nipplar på en miniracingsida. 3mm invändigt borde väl funka?

Ja
Det räcker med 1,5mm

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Bra! får återkomma när det är dags. Du kanske kan hjälpa mig med vilken kurva på fördelaren som är lämplig?

Post's attachments

IMG_6077.JPG, 85.82 kb, 360 x 640
IMG_6077.JPG 85.82 kb, 117 downloads since 2017-04-30 

Bubbla -62