1 Senaste redigerad av Hella (2017-05-24 04:14:08)

Körklar motor med Dog-house oljekylare och hål för bussbalk, nyligen ”raggar-renoverad” (dvs genomgången med nya lager , ringar och ventiljobb) och går tyst och fint! Säljes utan generator, avgassystem, koppling och luftrenare, i övrigt komplett och bara att montera i Din bil.
Sitter för närvarande i min Ghia för provkörning/inkörning/tillförlitlighet, och kan provåkas innan affär. Körd ca 250 mil.

Shortblock:
Isärtaget, rengjort och ihopsatt med nya ram- och vevlager.

Cylindersats:
Honade original 1600, nya ÖD-kolvringar som filats till rätt ring-gap.

Toppar:
1600 DP med original 35,5x32 ventiler, försiktigt portade avgaskanaler och lätt putsade insugskanaler. 3-vinkels sätesjobb, flödesoptimerade ventiler.

Insug:
Lätt putsat original.

Förgasare:
Original, borttaget choke-hus, ultraljudstvättad och ny packningssats.

Bränslepump:
NOS (Ej på bilden, den läckte och byttes därför).

Fördelare:
Isärtagen, rengjord, smord och ihopsatt med nya brytare och kondensator.

Kåpor och plåtar:
Blästrade, riktade och lackade (sprayburk, bruksfinish).

Pris: 9000:-

Eller om Du redan har en dubbelportsmotor som Du ska byta ut så kan jag gärna sälja den som longblock med fördelare, remskiva och svänghjul för 7000:-! (Dvs jag behåller även alla kåpor, oljekylare, insug, förgasare och bränslepump)

Om Du inte vill hämta den själv utan hellre vill låta ett fraktbolag hämta den åt Dig, så kan jag surra den på en lastpall!

MVH: Hella

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/delar%201048.jpg?t=1493454957

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)