Törs man?!?!?
(allmänt spörsmål)
Ett års garanti, så håll i kvittot. Svårt för personalen att verifiera fel på bildelar som reklameras, men har du en god ton och visar att du vet vad du talar om borde du vinna gunst tycker jag.
Ska bilen överleva ett år till, eller ska den konserveras för framtiden, eller något däremellan? Det är frågor som avgör tycker jag.
På ett märkesforum, vilket nu din vagn hör till, har man ibland olika erfarenhet av Biltema och man ska komma ihåg att diskussionen ofta blir lite snedvinklad, då alternativen till BT sällan är lika välkända.
Sen är ju hela Biltema-kontra-andra-alternativ-frågan bredare än just för LLM-produkter. Men normalt sett så har BT-bildelar inte samma goda rykte som original bildelar. Men det intressanta är ju att jämföra BT med andra lågprisaktörer och då tycker mig få känslan av att tex Mekonomen även lämnar en del övrigt att önska och då är de inte särskilt billiga. Ofta läser man dålig kritik om "skruvat" och tyska lågprisaktörer också, så jag får mer känslan av att den negativa kritiken är i proportion till företagets storlek inte produkterna i sig.
Ofta får dock BT beröm för kem-, verktygs- och bygg-produkter även om jag tolkade "allmänt spörsmål" som ett ämne kring just bilreservdelssortimentet.
Tack för bra svar.
För mycket eftermarknadsdelar finns som bara är tilverkade
som säljobjekt...sen kvaliteten?
Oavsett säljställe så är ingen helt 100%...
Biltema säljer mycket på varuhusprincipen...
Behöver man en grej direkt utan att behöva vänta på hemleverans
till affären...