1 Senaste redigerad av ozeo (2017-04-12 21:03:10)

En undran. Finns de nå "värre" belägg till orginal Bromsar?  (72,a med 2 styrpinnar) lite första hjälpen för lite bättre bromsverkan.  ICQ/ab även om de finns till trummorna bak?

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

2

Har du kollat på FERODOs sida  kolla PAGIDs sida eller APs sida  eller LOCKHEEDs Brakes ( dom har haft trumbelägg )
Martin Stacke på Performance Friction har limmat backar med racing belägg priset är cirka 1200kr backen
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Det funkar att fila till sina egna med originalklotsen som mall om det inte finns rätt storlek att köpa.

Hörde om någon som av någon anledning skulle ha "red stuff" belägg på en Taunus (fanns inte att köpa då och troligen inte nu heller...) så han köpte något som låg nära i storlek och kapade/slipade till rätt form med vinkelslip.
Det som blev plåtrent målade han med bromsoksfärg vill jag minnas.

Kör du den här stilen är väl andningsmask att rekommendera då dammet som bromsmaterialet kan ge ifrån sig säkert inte är helt bra.

Som en buss-mek sa när han hade mask då han jobbade med asbestfria bromsar på en buss och folk retade honom för att han var överdrivet rädd, det var ju inget asbest i längre  "Det tog några år innan dom fattade att asbest var farligt så varför ska jag chansa på att de hittat nåt ofarligt nu?"

4

För att svara på min egen fråga lyckades jag hitta green stuff belägg bla.
http://sv.bsr.se/produkt/ebc-greenstuff … -1974-1302

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg