1

Hej! Har en VW bubbla 69 som jag har problem med bränsleledningen på, det kommer absolut nada sopa till förgasaren. Kopplade loss röret fram vid tanken och bak vid förgasaren och försökte blås igenom med tryckluft (9 bar) totalt stopp! Antar att de måste sitta något skit i sopparöret. Tänkte höra om någon här har några tips på vad man kan försöka med?

///Sebastian

2

Det bästa är att dra ett nytt men du kan prova med en svetstråd och WD40 Default/hmm

Det finns några beskrivningar på hur man byter i andra trådar ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Hej.
Jag hade tänkt sparka igång en -74 i fjol höst att ha som vinterbil. Bilen köpte farsan ordning gjord men utan motor på slutet 90 talet som ett snabb projekt, den blev stående uppallad i gräset fram tills i fjol... hur som hellst.
Innan jag hivade i motorn så blåste jag i soppa ledningen med tryckluften och tyckte att ledningen var öppen, men när motorn var på plats visade det sig att det var plugg.
Jag spenderade då många kvällar och helger (kalla) liggandes under bilen med svetstråd, ståltråd, najtråd petades samtidigt som diesel, rostlösare mm blåstes i så gott det gick men efter ett par veckors arbete insåg jag att detta aldrig skulle gå att få till. Då köpte jag 5 meter kopparrör 8mm, 5st gummi genomföringar, en bunt rörklammer och drog en ny ledning inuti bilen.

Är dit helt tätt som mitt var?
Mitt tips är att min plugg nog satt ca 20-30 cm in sett bakifrån, kör på med luft och diesel och sträng. Jag monterade en lång slang med ventil så jag kunde stänga in trycket från luften under långtid för att få diesel att tränga igenom, men lyckades aldrig.

Dök på denna bilden i vintras nu, det är exakt som jag gjort utan att jag visste det.
Lycka till ICQ/ab
http://forumbilder.com/image/EWb

4

Okej tack för dem olika tipsen, har testat med ståltråd också, stopp cirka 50 mc in (bakifrån)  Aa de är totalstopp  ICQ/an Ska försöka att hitta en manuel pump till helgen och försöka få ännu högre trycka.

5

Lyckades hitta felet! Någon tidigare ägare måste ha kapat en del där röret var rostigt och ersat det med en slang som nu hade svält. För att jag antar att detta inte kan vara original? http://forumbilder.se/G81N2/img-3910

6

Det är orginal med slang där mellan motorn och bränsleröret. Det är en stor fördel när du ska ta ur motorn.  ICQ/ab Passa på att byta alla soppaslangar, finns en bit fram vid tanken också.

Bubbla -62

7

Jaha där ser man! Aa såg den framme vid tanken, yes de blir att byta den också!  ICQ/ab
Tack för svaret!