1 Senaste redigerad av Twins (2017-03-26 16:53:54)

Hej efter ett inbrott där dom stal samtliga instrument från panelen inklusive radion så söker vi nytt och hoppas någon där ute kan hjälpa oss.

Har ni något eller flera så kontakta oss här eller ring oss på 070 - 8 705 172

Det är en VW Split window 1964 som tidigare tillhörde företaget Texaco.

MVH

Cristina

Post's attachments

DSC_0016.JPG, 209.47 kb, 1076 x 605
DSC_0016.JPG 209.47 kb, 306 downloads since 2017-03-26 

DSC_0017.JPG, 221.19 kb, 1076 x 605
DSC_0017.JPG 221.19 kb, 293 downloads since 2017-03-26 

2

Trist, jag trodde det bara var på nyare vagnar med "mediasystem" där de snodde instrumentering, man blir då aldrig fullärd.  ICQ/ad

Skämt åsido, jag KAN ev ha en 6v-tankmätare liggandes, men jag är väldigt osäker.

Vad har suttit i hålet mellan tank- och hastighetsmätare?

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Hej jag vet inte och min gubbe är utomlands och jag vet inte men jag tänkte försöka lösa det hela åt honom innan han kommer tillbaka, dom stal också klockan till hans p1800s -61,,,förlåt för min okunnighet..Har försökt titta online på olika modeller och inte hittat någon som denna när det gäller vad som finns på panelen...Jag är tacksam för all hjälp där ute....
MVH
Cristina

4

Trista omständigheter, jag kan inte svara på tankmätarfrågan förrän om ett par veckor (typ runt den 8-9e april) tyvärr.

Skicka gärna ett PM för påminnelse.  ICQ/ab

5 Senaste redigerad av Twins (2017-03-28 14:55:42)

Nu har jag fått tag i en hastighetsmätare och blivit införstådd i att det ska vara en klocka till vänster om hastighetsmätaren och sen bensin mätare så om någon där ute har en klocka eller en bensin mätare så hör gärna av er.

Tack för alla snälla mails och hjälp som alla på boxer har kommit med men en är klar fattas 2 ICQ/ab

MVH

Cristina

6

Hej.
Mycket trist att höra att nån tar grejor från eran gamla klenod.
Tankmätare brukar dyka upp Tradera med jämna mellanrum.
Och du har fått fel info angående klockan. Det ska inte sitta en klocka där, det ska inte ens vara ett hål där.
Klocka fanns bara på lyxbussen och då var den kvadratisk och satt under kurvhandtaget på höger sida.

Du/ni är välkomna att komma  och titta på min buss om ni har funderingar på hur det ska se ut och vart grejor ska sitta. Jag bor bara några mil bort, om det är i Dalby utanför Lund ni bor ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

Det kan mycket väl ha suttit en klocka där men det ska inte vara något hål där. Är det så att du känner att du måste återställa även detta, kanske en gammal bild på instrumenteringen kan ge en hint om vad för klocka som satts dit.

Som Lasslo mycket riktigt påpekar hade lyxbussarna en rektangulär klocka i andra änden på instrumentbrädan, dvs på passagerarsidan.

Annars kanske någon savant inom fordonsklockeområdet kan ge exempel på klockor som kan passa i hålet utifrån dess diameter?

8

Jag har en 6v tankmätare över som ser ok ut iaf. dra ett pm om du är intresserad :=)

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

9

Hej Nobbe ja gärna tack.

10

Tack vare några fina själar på Boxer så fick jag den hjälpen jag behövde och gubben blev glad och jag blev glad, jag tackar er all speciellt dom som ställt upp och hjälpt till.

MVH

Cristina