Har fått en gammal ram till en trike som egentligen är byggd för bubblamotor men eftersom jag har en Kawasaki GPX 600 stående känns det som det skulle vara roligare att använda den. Har dock fått ett problem med förgasarna. Det sitter en förgasarbryga med fyra vaccumförgasare. Den gummibälj som sitter inuti var och en av förgasarna har gått sönder och bara gummit går på 1800:- och det är ändå inte säkert att det löser problemet. Så kan man göra på något annat sätt? Kan man sätta dit en stor förgasare eller 4 mindre? Eller skall man köpa en begagnad brygga från nyare hoj? Tacksam för svar här inga bilder på projektet på plattan tyvärr
Kolla ebay?
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Ja det kan jag göra men jag vet ju fortfarande inte om det passar. Gummianslutningarna mellan luftburk och förgasare går inte att få dit då dom är gamla och hårda. Så jag vill bygga ny luftburk och bara ansluta förgasarna med siliconslang men jag vet inte om det går.
Kolla med Thomas Grandell på Spinnin Wheel (http://www.spinnin-wheel.se/), ev skulle du kunna försöka köpa en bättre knota av honom med det du har som dellikvid....
S