1

Har ett litet problem som jag inte riktigt behärskar, då elektricitet inte är min starka sida, men kanske någon här kan ge tips?
Jag har en EH från -79 som jag trodde hade ett kasst batteri, då det förra sässongen laddade ur då den blev stående några dagar. Bytte batteri till iof ett gammalt men som fungerat tidigare, men problemet kvarstod. Tänkte att kanske det också gett upp efter vintern, så jag slängde i ett nytt.
Nu måste jag tyvärr inse att det kan inte vara batterierna som är dåliga utan något ligger och tjuvar eftersom det inte blir bättre.

Hur felsöker man på bästa sätt om det ligger belastning på batteriet och finns det något "standardfel" som man bör se över först?

Har inte kopplat in något som är utöver original förutom stereo, men har svårt att tänka mig att det skulle vara det då den betedde sig likadant även innan.
Tacksam för svar!
Mvh
Dave

2

Har du drag på  pickupen?? Kan vara fukt o skit i kontakten som kortsluter o "drar" ström.
Har du ebersprakare??
Kolla alla jordpunkter så det är kontakt.
Glappt tändningslås.

3

Drag har jag, men tänkte att kontakten borde funka ordentligt då jag inte haft några problem då jag använt det ganska flitigt och aldrig märkt något när släp varit in-/påkopplat. Men skall gå igenom kontakten ordentligt.
Ingen eber.
Tändningslåset fungerar som det ska och är uppmätt.
Så jag får gå över jordpunkterna ordentligt, kanske missat någon då jag inte har något kopplingschema. Borde väl skaffa en verkstadshandbok för rätt årsmodell...
Tack för snabbt svar!

4

Huvudströmbrytare är inte fel Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

du lyfter av +sladden fr batt sätter en gamal hederlig test lammpa imellan +kabeln o +polen på batteriet om lammpan lyser har du en strömtjuv,börja då med att ta bort en säckring i taget för att se om lampan slocknar,lyser det en då demont relän ett o ett.man kan se störe tjuvar för då gnistrar det lite när man lägger imot +sladden på +polen

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

6

Har funderat på huvudströmbrytare, men med tipset från vwove kanske det går att ringa in felet lite lättare.
Det blir garaget efter helgens arbete.

7

Huvudströmbrytare är bra iaf ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8

Diodplattan i generatorn väck, prova koppla ur den grova kabeln på generatorn och se om den slutar dra ström.