Hmm..jo det var ju ett tag sen senast,men jag liksom Michaelth har haft en del att stå i med fastigheten samt strul med jobbet(uppsagd efter 20 år,med start efter 3:e Oktober..
)
Har därför varit tvungen att ta tag i min kära buss som faller i bitar..vi har haft mekkvällar på jobbet en gång i veckan som varit fantastiskt användbart när allt var som det skulle,men med nya ägare kommer nya regler och nya ägaren tycker bara vi skall få utnyttja lokalerna en gång i månaden istället,vilket komplicerat läget..jag har försökt få till den allvarligaste rostlagningen(rambalkar mm) när jag haft tillgång till lyft,men efter nästa vecka måste jag ta hem och fortsätta utomhus..
Det gick bra när jag var 20,men så här nästan 40 år senare är det inte helt kul..) Jag har en verkstadslokal i ett uthus,men får ej in bussen i nuläget,dörrhålet är för lågt..om planerna löper på som tänkt så skall det fixas i sommar/höst..dörrar finns,men avväxlingen av lasten från övervåningen är lite svårlöst så jobb finns..
Hursomhelst..var ute i verkstaden i eftermiddag och tog tag i en 30-hästare jag köpte för några år sen..meningen var att denna skulle plockas isär helt för seriös återuppbyggnad och att jag denna sommar skulle använda den motor som följde bilen med det undantaget att koppling skulle bytas..
Har haft lite svårt med sömnen på sistone och det gör att man ligger och funderar lite på om det är rätt väg att gå att ta den motor som satt i eller om man skulle kika på den man köpte och göra iordning denna istället..sagt och gjort,tog tag i den senare och började tömma ur olja och plocka av den..döm av min förvåning så var den väldigt fräsch..ingen korrosion,oljan såg helt OK och när jag plockade av ventilkåporna såg allting helt nytt ut,inget grums och partiklar någonstans..allt rörde sig som det skulle och verkade finnas kompression..
Min fråga är följande:Hur mycket tycker ni jag skall göra?Ska man plocka ned toppar,cylindrar och kolla att kolvringar är hela mm,eller ska man fylla på ny olja,varmköra och byta olja några gånger?
Tacksam för råd.. 
I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..