Hur svarvar man 356 trummor ?? Finns inget för svarven å greppa i ... Vi fikk göra et adapter som ni ser ..
beställa överdim bromsband !! mycket jobb kan synas .., men nya koster 23000 spänn
Alu med innpressade stål banor ) ..
Mvh
Erich
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 trummor ..
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur svarvar man 356 trummor ?? Finns inget för svarven å greppa i ... Vi fikk göra et adapter som ni ser ..
beställa överdim bromsband !! mycket jobb kan synas .., men nya koster 23000 spänn
Alu med innpressade stål banor ) ..
Mvh
Erich
Ni hade sparat en hel del jobb genom att sätta trummorna på ett svarvat don i ena lagerläget och dubben i det andra.
Så brukar jag göra i alla fall och för att få trumman att följa med använder jag en av hjulbultarna som medbringare
Märkliga bilder, är skärmen spräckt? 
Tack Franke .. vet hur du tänker .. nu var faktisk trumman rund efteråt , säkert flera sätt ,, nu kan man ju göra spacers om man vil
Spruckit Ja , skärmen på min Iphone .....återgikk til min gamla 4 S , känns gött
Mvh
Trumman blir väl alltid rund om man svarvar bort tillräckligt mycket?!
Nu är den helt rund, men efter hur hjulbultarna sitter, i adaptern.
Jag kan ha fel men man får nog större nogranhet om man kör efter lagerlägena, och det är ju de som trumman surrar runt.
Men det funkar nog.
Jag trodde först att det var sprickor i trummorna 
Jag håller med Mr56 men det går givetvis att få till det bra på detta vis med (om man vet hur man ska göra).
Visste inte att det fanns nya 356 trummor att köpa! Med den prislappen borde det tom löna sig sig att svarva helt nya trummor trots att priset på riktig alu är svindyrt!
E möjligt , alt e møjligt .. nu har vi försökt detta ... Apropå alu , detta e alu/magn. blandat med annat skit ,, porsche har skapat skit , inte alls nödv. på 70 HK motor ,, svarvade 2 stk t-1 trummor i samma taget .. snygga , enkla ...va faen e skillnaden i loppet ...
Mvh
Erich
Ja nog är det överskattade prylar men med det utseendet så är det värt varje krona
Skulle vilja ha såna till mitt projekt med men då spricker budgeten totalt 
Finns en snubbe i Massachusetts, U.S.A vid namn Martin Willis som gör grymma jobb på 356 bromsar. Har haft mina A-bromsar där och han bytte ut hubbarna bak, böt bromsband samt svarvade ur och balanserade. Kommer inte ihåg den exakta prislappen men klart humana priser vad jag minns (frakten är ju lite svettig å andra sidan också). Men klart värt.
Han finns på Facebook...
Någon som vet var man köper dom härdade stålbrickorna som behövs till baktrummorna. Behovet av dessa avhandlades i TobiasL ghia-tråd.
Jag sålde bilen innan problemet löstes. Bergau köpte nya muttrar med urtag för splinsen och slapp brickorna.
Det finns andra lösningar: Mats S svarvade en fas i originalmuttrarna och löste problemet på det sättet.
Att brickorna måste vara jättehärdade är en myt. En stålbricka av rimligt bra materialkvalitet räcker. Om det var så stora påfrestningar att det behövdes superduperhärdning skulle något annat kollapsa innan.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 trummor ..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.