Najs 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Porsche 914 2.0 -74, "Martina"
Sidor Föregående 1 2 3 4 5
Du måste logga in eller registrera för att svara
Najs 
Najs 

I fredags eftermiddag tog vi en nervös liten åktur.....

När vi kom fram träffade vi en trevlig kille och sen fick vi åka lite hiss och prova bromsar och lampor m.m.

Sen åkte vi hem igen....

Vi fick med oss ett intyg om väl utfört arbete under de senaste fyra åren. 
Grattis
Riktigt Snygg bil. 914 är snygga och stilen på din är pricken över i:et
Som innan mycket bra jobbat
. Klart den skulle godkännas annars vore det väl mycket konstigt! !
Underbart.. 
Trevligt att spräcka målsnöret!
Grattis 

Så när renoveringsfasen nu övergått i utsortering och körningsfasen hur provar man då sin skapelse på bästa sätt?
Man kan ju till exempel sätta sig och körda Skåne tur och retur. Totalt 82 mil så jag var lite trött men väldigt nöjd i lördags kväll.
Första riktiga långkörningen och bilen klarade det utmärkt.
914 träff nere i Skivarp, 8 st 914 närvarande vara 7 st körbara. Bland besökarna fanns det minst 3 st till som vi hoppas är klara till nästa år.

Kul att träffa alla och att få prata 914 i några timmar, äta lite korv och sen var det bara att köra hemmåt igen. 40 mil motorväg är väl inte bilens starkaste gren, ska jag ner igen till nästa års träff så får nog körningen delas upp på två dagar.
Stort tack till kompisen Pontus som körde följebil åt mig i sin Cayman.
https://www.youtube.com/watch/?v=yrh878om6pI&hd=1
Whoohoooo!
Många tummar upp! 

Fan vad gött den låter!
Fan vad gött den låter!
Instämmer underbart ljud 
.. underbar video...
Tack för uppladdning, denna filmsnutt fick mig att börja spontandansa å det var länge sen. 
falcor skrev:.. underbar video...
Tack för uppladdning, denna filmsnutt fick mig att börja spontandansa å det var länge sen.
Då får jag be om ursäkt till din omgivning
och tack Scrooge för embeddningen av filmen, visste inte riktigt hur jag skulle få till det.
Tackade bara för åsynen av Martina förra torsdagen vi var på rymmen från Liseberg, svängde höger och du fortsatte rakt fram
att bo vid Hunneberg måste vara drömmen för en Porsche ägare 
Tar mig i kragen och försöker uppdatera första sommaren med bilen i körbart skick eftersom det är lite stiltje på forumet.

Höjdpunkten var förstås långkörningen ner till Skåne och den årliga 914 träffen. Jag har redan förvarnat frugan om att det blir samma sak nästa år men då utspritt på två dagar. 80 mil 914 på en dag blir lite väl mycket av det gods när det mestadels är motorvägstransport. Bilden är från pausen strax innan bestigningen av Hallandsåsen.
Totalt blev det kört ca 300 mil, då blev säsongen ändå ganska kort pga att växellådan började vina mer och mer under säsongen så i slutet på juli parkerade jag bilen och körde bara en sista kort tur i början på september innan motor och låda plockades ur. Lådan är nu på Perrys motor för renovering, några nya lager på ingående axel och en omgång nya syncringar blev den ordinerade kuren.
Lite småprojekt har dock fixats under sommaren.
Främre LED blinkers/positionsljus med nytt relä har monterats.
Ett 3D-printat 2.3 emblem har tillverkats (Jag tog 3.2 emblemet från en 911 -88 och flyttade om siffrorna) Emblemet sitter nu på motorluckans galler.

Under vintern ska Cookie cutters fälgarna få en översyn, en fälg har en vibration i sig så den behöver nog riktas.
Original tank instrument ska ersättas med oljetryck/oljetemp från en 911 och tankmätaren flyttas till mitten på instrumentbrädan.
Ev. ska original bromskraftsreducerare renoveras eller ersättas av en ställbar tilton ventil.

Återkommer när jag kommit lite längre i arbetet. 
Trevligt med uppdatering 
Den blev riktig fin men har du hunnit med nåt PCS slalom eller banmöte?
Jag vet om en 914 i Nynäshamn som plockades isär på slutet av 80talet som fortfarande stor kvar i garaget och vänta på en renovering. Den ägs av en väns son men den är inte till salu, typisk. Den kommer aldrig blir renoverat...
Ja tre stycken slalomträffar har jag hunnit med, ganska lågt deltarantal i classicgruppen så jag lyckades skrapa ihop till en andraplats och var på prisutdelning på Porsche Center Borås i lördags. 
Har börjat skriva ner alla uppdateringar för 2018 på min hemsida, här är en länk till del 1.
Orkar inte länka om alla bilder så det får bli en kortlänk ifall nån är intresserad. 

Helgen började med fint väder och lite Porschekörning.

och slutade med fint väder och lite Porschekörning (jag skulle bara åka och köpa mjölk men det blir en liten omväg)
Sidor Föregående 1 2 3 4 5
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Porsche 914 2.0 -74, "Martina"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.