Nu är det dags att avyttra min VW 1303 Cabriolet som jag ägt sedan ´94.
Mätaren står på 10 400 mil men har rullat ca 1500 mil mellan ´94 -´07. Har alltid stått inomhus. Italienimport, omlackad från original grön till röd 1984. Suffletten är ok (ett litet vikhål) men tidens tand gör sitt och förr eller senare behöver den bytas. 99% rostfri med undantag för rakt under batteriet där det blivit något kexigt.
Har alltid gått helt bekymmersfritt men 2007 började tomgången strula och då hamnade bilen lite i träda.
2012 tog jag tag i det och den fick den nya bromsar (backar, bromscylindrar, slangar, huvudbromscylinder), ny förgasare, ny bensinslang, nya värmekammare, nya fördelare, stift, kablar mm. Målet var då att besiktiga och sälja, fick dock inte riktig ordning på tändning eller vad det kan vara för den känns orkeslös vid gaspådrag – en smal sak för rätt köpare tänker jag och går ner i pris gpa detta och det faktum att den inte är besiktigad.
Nu känner jag att orken/kundskapen/tiden/engagemanget tryter för min älskade pärla… Så – lite pill med motorn (eller så har du redan en bra motor men letar efter rätta bilen) så har ni en ovanligt rostfri och fräsch orginalcab.
Bilen finns i Karlskrona.
Pris 65000:-