Mycket ska man höra innan öronen byter plats eller trillar av som man sa i förra seklets dagar, ofta när barnens önskan i familjerna vida överträffade sötebrödsstandarden i hemmens annars trygga famn. Ett annat idiomt talesätt användes om man protesterade eller på annat sätt ville framhäva sin vilja som barn, då laddades den verbala bössan med att ens vilja satt i björktopparna, kan hända var det därför barn klokt nog alltid klättrade i träd förra seklet..
Det där första uttrycket använder sig säkert min Pappa fortfarande av och alldeles säkert numera till Sankte Pers stora förtret, för auktoriteten bekymrade sällan min Far i livet. Förvisso respekterades medmänniskor högt och han visade stor ödmjukhet inför livet, men ingen jävel skulle tro att dem kunde sätta sig på honom. Att han vid Pärleporten skulle bli hindrad, inte en sportmössa eller chans i London, när det kom till hans inställning om han föresatt sig någonting. Ville han ta ett allvarets ord med chefskapet däruppe, då var det helt enkelt bara så.
Punkt, ja det behövdes inga utropstecken eller andra konstigheter, för den här hårt arbetande generationen jag nu beskriver hade inte ens gemener när det kom till att pappersfästa deras självförtroende och sånt går till viss del tyvärr i arv och varför det är så kommer till den som träget mal på i texten.
Det ni nu har läst är axplock ur introt till en kommande skönlitterär prosa om att ha växt upp i slutet på förra seklet när moral och ärlighet var några av de ledstjärnor som satt gjutna i Dna-stegen, en tid när ett handslag bestod i så mycket mer än att hålla i en död torsk, enkelt förklarat.
Nog om den min parentes i tillvaron, en bok ska skrivas med känslan i sinnet och knappast med en massa krummelutter i en ordning som ingen jävel orkar traggla sig igenom. Det hade kunnat vara ett citat som Farsan klämt ur sig och eftersom jag är hans biologiska barn kan man inte annat än att hålla med. Det var klokast på den tiden, för annars skulle jag nog jävlar få se på andra bullar som man enligt honom sa när han växte upp. Antagligen är det ett förvanskat citat ur Bibeln som Pappa ibland läste och skrev noteringar i, men det är en annan historia..
Åter till ämnet som GB säger till mig när jag ovetandes driver iväg som en vindflöjel i en annan riktning, nu skarvade jag litegrann men det står jag för med pillimarisk blick och släktet Vulpes bakom alla öron.
Du gör dig…, så börjar dagens ämne i tråden, Skit under naglarna, men jag känner att det börjar tränga på så jag får återkomma efter mitt dagliga besök på det heliga och när franskrosten färgat källvattnet så pass att skedfan står i det, för att uttrycka mig lika milt som min Mor kunde göra vid behov..
Pausmusik och en tillfällig bild, för den som inte orkar tillfredsställa sig självmant, ja jag skojar ibland men mest utifrån mina egna akilleshälar.
Mindless Self Indulgence How I learned to stop giving a shit & love https://www.youtube.com/user/msivideo
Frasen är början på när Dalai Lama ger fem hyfsat konkreta tips om hur du bör förhålla dig till din omvärld. Mina föräldrar fick mindre av denna kunskap i nappflaskan så det är först nu som fröerna planteras i Dna-stegen genom praktisk övning 24/7, vad du vill och gör är förstås ditt personliga val.
Har översatt hjälpligt men låter originaltexten finnas med under dom olika fem stegen som kommer presenteras under våren 2017.
Du gör dig..
Första steget är arbetet med människans medkänsla, starta genom att utveckla den för dig själv.
Huvudsakligen sa han, känslan av lycka handlar till stor del om din egen mentala inställning.
Om du fortfarande är en person som är ärlig och sanningsenlig om hur du känner, kan du finna lycka oavsett vad det är som omger situationen.
You do you..
First step, work on compassion and start by developing it for yourself.
Mainly, he said, feeling happy is largely about your own mental attitude.
If you remain someone who is honest, truthful, about how you feel, you can find happiness no matter what (the) surrounding situation.
Återkommer när det kommer till mig en dag, så länge en bild..

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.