Då tar vi en uppdatering av bubblan
Körde bilen som bruks från slutet av februari förra året å framåt.
Bytte till en original förgasare solex 34a. Webern som satt på var skit, troligen inte rätt bestyckad, ingen choke, inget luftfilter, å urdåligt gasreglage
Fick den inte att gå speciellt bra med 34an först men fick tips om att gå upp i storlek på munstycket vilket gjorde gott, sen ställde jag ventilspelet å dit med nya insugspackningar å den gick som ett spjut
Var på bland annat bugrun på Mantorp.
Å efter den resan på drygt 70 mil så tänkte jag att jag får väl byta olja å göra rent silen... blev förvånad när blocket såg ut såhär:
Pinbultarna till locket lossade och fanns inget kvar att fästa dem i.... Fan jag ska ju till Bug rauk på gotand tänkte jag... Hur löser man det då?? Svetsa igen de små hålen på locket å bygg en båge av ett plattjärn som fästs diagonalt i fasthålen till den nedre kylplåtarna. Med en bult på mitten som trycker locket mot det som är kvar av blocket å så packningsmassa däremellan
Sjukt nog fungerade det rätt bra
Körde med det sommarn ut, dock läckte det mycket på slutet
Så kom till Bug Rauk på Gotland utan större problem, en mycket bra träff var det
Bensinförbrukningen låg runt 0,74 till Gotland givetvis var jag nöjd å inget större oljeläckage bara lite på färjan.....
Sen var det dags för vwänerträffen i Vänersborg, vilket är min närmaste träff bara ett par mil
Åkte dit över dagen, trevligt som vanligt. Sen på vägen så small det till på motorvägen i 90km/h, jaha där skar den tänkte jag... Rullade in på en parkering å hade inga verktyg med så det blev bogsering hem.
Detta visade sig när jag plockade av ventilkåpan.... Visade sig att hela vipparmsbryggan hade lossnat
Dock var allt helt så bara sätta tillbaka å dra åt sen gick den som inget hade hänt 
Efter det gick det inte många mil innan jag tröttnade på oljeläckaget. Så började leta efter ett nytt block... Fick lära mig att alla block behövde borras. Äh tänkte jag det är väl inte så noga går det nå tusen mil så är det väl bra... Fel hade jag såklart vilket jag förstår nu 
Köpte först en 1600 as mexico komplett, hade suttit i buss för längesedan... okänt varför den plockades ur, gick runt fint å inget märkbart glapp. Upptäckte att det var totaltras på ett vevstakslager, så vev, å block var väl inget vidare....
Vevstaken hade tagit i blocket lite... å lagerlägena skrot. Dessutom var pinnbultarnas gängor lite kassa. Aja får leta en annan då tänkte jag...
Fick ta i en 1500 billig av en kompis, utan svänghjul.. visade sig vara jätteglapp axialt flera millimeter...
Detta slutade med att jag köpte ytterligare ett block 1600 ad som blir borrat snart...
Aja under tiden jag velat med detta har jag lyckats byta ett framhjulslager, svetsat lite plåt som saknades i 2 balkar under tanken... Lagt tanktätning i tanken å målat den på undersidan. Bytt bränsleslang. Samt svetsat den lilla rost som stört mig i plattan. Under batteriet å ett litet hål i en tröskel, resten låter jag vara...
Passade på att måla upp golvet en bit på båda sidor. Men inte fram vid fötterna då jag gillar det slitna skicket på golvet där... Ja dum är man. Dock är de väldigt solitt å fint bara lite ytrost. Jag kör ju utan mattor så golvet syns ju tydligt å då vill man ju inte ha det helt blankt 
Efter detta lades det tjockt med underredsmassa i hjulhus och under så den klarar några år till 
Även fixat min passagerardörr som var svår att öppna å där rutan var svår att veva ner. Rutan behövde bara smörjas upp. Låset fick jag plocka ur och motionera för hand i 45 minuter med 5-56 bad å smörjning med tunt högtrycksfett.. Nu funkar den som ny (nåja)
Plockat ur blinkerspilarna som inte fungerat så bra tänkte se över dem å montera ett motstånd då de luktar lite bränt på 12v
Är väl ungefär där jag är nu
väntar på mitt block så jag kan slänga ihop motorn å sen besiktiga åå åka