Här är en nyhet!
http://skrapat.se/phpBB3/viewtopic.php? … 96deb#p132
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Party Kurvan MANTORP PARK BUG RUN 2017
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här är en nyhet!
http://skrapat.se/phpBB3/viewtopic.php? … 96deb#p132
För min del så har det ingen direkt betydelse, inte därför jag slutade åka dit 
spelar roll...... not..... blir inget att ha ändå...
Too f_cking late...
För min del så har det ingen direkt betydelse, inte därför jag slutade åka dit
X2
För en som inte varit på BR Mantorp på snart tio år, ställs efter att ha läst denna tråd frågan:
Är det den gemene uppfattningen om att BR Mantorp inte är intressant längre?
Det var när jag började i hobbyn ett givet inslag för de flesta folkanördar och alla som fick höra att man ännu inte varit där sa "du måste åka dit". Är detta borta?
Nja nu så har jag ju bestämmt mig för att inte skriva något mer gällande br på internet. Men om det inte vore för att det är en trevlig träff i sundsvalltrakten så skulle jag åka till br och kurvan OM det vart ett sjujävla ryck från hela folkasverige och återta kontrollen över den igen. Där började folkasäsongen alltid förr och man idiotmekade för att få åka till bugrun. Det kan jag sakna och det hade varit kul att få uppleva igen. Men som sagt, då lär ju resten av folkasverige slå till å fräsa dit.. För det blir trist att stå själv i kurvan så det hoppar jag nog..
Bug run kan bli en fantastik träff igen, tror jag. Det är väldigt lätt att sitta bakom en dator och sänka en träff. Det Johan Grape gjort för folka Sverige kan ingen mäta sig med, eller har jag fel? Träd gärna fram ni som anser er kunna axla det Johan har åstadkommit.
Tiden står inte still utan den går i en rasande fart framåt och ha en träff med både vattenkylt och luftkylt är kanske ganska naturligt, då även vattenkylda vw är klassiker idag. Det sista gjorde ont i mitt "luftkylda" hjärta att skriva, men som sagt tiden står inte stilla. Jag blir ganska fundersam över att så många måste se upp till Johan enormt, eftersom så många lägger allt ansvar på honom att träffen ska bli lyckad. Jag i min enfald trodde att det var de som kom som gjorde hur träffen blir. Kommer det inga luftkylda bilar, så blir det bara vattenkylt
. Enkel logik eller? Tänk tanken att luftkylt kunde ha ett eget område på träffen
Den dagen Johan lägger av, vad blir då det kvar av stora träffar som BRC, BR? Det blir små träffar som jag tycker är mycket trevligt också, men det behövs de stora träffarna med Dragracing också. Johan har även orken att driva en dragracing serie -Bugsprint. Nu kommer jag att kasta "sten i glashus" då jag sitter här framför datorn istället för att jobba med min racebil
. Jag tror inte att jag är ensam om att vilja värna om att det blir fler luftkylda dragracing bilar i detta land. Att enstaka bilar dyker upp på "vanliga" tävlingar med andra bilar gör att de drunknar i mängden och intresset att hamna i "träsket" av nya och yngre förmågor inte får genomslagskraft. Om alla som har tänkt åka i år bestämmer sig för att åka bugsprint serien, eftersom den redan finns, gör att det på sikt kommer att kunna ge återväxt inom sporten. En hemsida med de som kör serien och på sikt en sponsor till serien ( om det finns underlag för det). Det man hör mest kommentarer och positiva reaktioner av på läktaren på bug run är när de enstaka luftkylda bilarna kör
Det finns ett stort intresse för luftkyld dragracing kan man konstatera. Det måste gå att preparera banan på bugrun också, men att göra det för ett par bilar lönar sig väl inte.
Nu tror jag att jag har lyckats att krossa alla "glasrutor i mitt glashus"
Det värsta med det jag skriver är att jag inte är ett dugg bättre än någon annan- jag klagar och gnäller också, tyvärr. vill vi att det ska finnas träffar med vw dragracing, så får vi nog försöka att hjälpas åt. Om vi inte tar tag i det här så kommer snart de större träffarna vara ett minne blott. Det slutar väl med att vi får ha våra träffar framför datorn istället. Jag ska i alla fall försöka. Hoppas att det är några som hänger på, för det är bara VI tillsammans som kan göra skillnad. annars får vi väl sitta och tycka synd om oss framför datorn.
Väl mött på Bug-run för det är bara tillsammans vi kan göra skillnad
/ tack för ordet.
Bra skrivet mr.notchback!! Om alla bara slutade klaga på att de inte kommer luftkylt å kör dit istället. Om ingen åker dit för den anledningen så lär ju felet inte laga sig självt. Kom dit och va me!! 
jag åker dit i år igen
som alla andra år
ifjol var det märkbart mycke mindre folk/bilar....var mycket mindre av både vattenkylda och luftkylda.....dom luftkylda har hittat andra träffar att åka på och vattenfolket åker nog på Gatebil helgen efter.......synd. Känns som att man inte vågar satsa på BR längre när det för varje år blivit mindre och mindre folk....Åker man som jag på en träff per sommar så vill man ju att det ska vara full fart på träffen.
Vill förtydliga att min personliga avsikt inte var att demonisera träffen, utan att mer objektivt fråga efter olika personers åsikt i frågan. Jag tycker mig ha sett en närmast nationell förändring i attityden gentemot träffen, därav min fråga.
BugRuns vara eller inte påminner om diskussioner kring gamla ex, vissa kommer över det och andra inte..

Jag har bara varit där ett par gånger men tyckte att det blev för mycket "svineri" (tolkningsfråga?) Att det liksom ska gasas sönder gamla Polo´s å så vidare är inget jag gillar. Jag kanske är "fel" typ av person för sådana träffar så jag menar inget illa med detta utan känner bara att jag inte passar in.
Bug run är på ett stort område och partycampingen är nu ganska "isolerad" från övriga området. Vill man festa och leva "rövare", så håll till på partycampingen. (i förhållande till Gatebil så är Bug run rena söndagsskolan). Själv campar jag på den lugna campingen och där upplever jag inte något "svineri". Där kan man sitta och klämma några öl och grilla något gott i goda vänners lag. Nu när kurvan har öppnat igen så får vi hoppas att det blir en "lugn" camping. Som jag tidigare nämnt i något inlägg att tänk om kurvan kunde bli enbart för luftkylt. För att det ska kunna bli så i en framtid, om det finns en sådan, så måste det komma många luftkylda bilar, annars finns det inte underlag till ett sådant förslag. Bug run är absolut inte min favoritträff (fan-fest, absolut), men jag vurmar lite för luftkyld dragracing och då måste vi sluta leden annars finns det ingen luftkyld dragracing kvar om några år. Det måste till en föryngring inom detta gebit. Som det är idag sitter ett "gäng" medelålders gubbar med halvfärdiga bilar i sina garage och drömmer om att komma ut och rejsa ( inkl. mig). Det är bara så att livet har kommit emellan och med allt vad det innebär med krav, arb. och tidsbrist. Race bilen kommer allt längre ner på prioriterings listan för varje år som går. Jag tycker att volksmeet verkar vara en kanonträff, men varför lägga den samma helg som Bug run? Det innebär att av de få race bilarna som finns blir uppdelade på två ställen. Jag tror att räddningen för luftkyld dragracing måste vara att samla de bilar som finns på samma ställe för att kunna få sporten att växa. Bugsprint serien är en möjlighet. Tänk om alla som har färdiga racebilar bestämmer sig för att köra i år
. Tyvärr så ligger depån på Bug run lite för nära partycampingen. Jag pratade lite med Johan på BRC förra året om man kunde hägna in depån med byggstängsel och på så sätt få race bilarna frånskilda övriga bilar. Den bistra sanningen kanske är att luftkyld dragracing redan är så gott som död och att jag är en av de där gubbarna som sitter och drömmer om något som inte finns
Kanske lika bra att köpa en ny sportbil, börja spela golf och bli normal. Det kan finnas en lösning: inför 32 timmarsdygn, så ska jag också bli färdig med min bil
/ tack för mig, livet kom just emellan nu 
Jag skulle tro att BRC Tierp är största anledningen att Bugrun Mantorp dött ut. Kurvan har inget med det hela att göra.
Många åker ju bara på en träff per år och då väljer nog dom flesta en ren luftkyld träff, än en blandträff.
Det ultimata hade varit en renodlad luftkyld träff på Mantorp. Tierp ligger tyvärr för långt norrut för att det ska bli en riktig storträff. Likaså Volksmeet.
Sen kan man ju låta gubbig om att man föredrar luftkylda träffar. Men det handlar inte om vattenkylt eller luftkylt för min del, utan mer att jag är totalt ointresserad av att åka på en träff där 50% är nya Passater och Golfar. Vill jag se sånt åker jag till GB och kollar på hans nya inköp. Eller så åker jag till en Vw återförsäljare och går en sväng i bilhallen.
Jag uppskattar att åka på Classic Car Week med kanske 5% luftkylt eller en bra rodträff med 0% luftkylt. Nya bilar ger mig ingenting. Så därför har jag gett upp.
Vill jag se sånt åker jag till GB och kollar på hans nya inköp.
Vadå? Ska vi inte pimpa våra vattenkylda och åka i år??? Slamma min på 22´och hoppa in taket på din? 
Hahaha, ja just det. Jag kommer ju in med Sharanen 
Demian håller ju på med Volvo nu för tiden....Hörde något om luftfjädring, neonrör och en helt annan träff som hägrar...
FAAAAN!...
Jag har av tidsskäl aldrig vart på något BR whatsoever, men i många år velat....
Kom just på att vår -63:a Ghia inte kommer platsa bland de luftkylda å därför kommer stenas om man kommer smygandes.
Får fortsätta vara en Renegade..... 
Demian håller ju på med Volvo nu för tiden....Hörde något om luftfjädring, neonrör och en helt annan träff som hägrar...
Ja, den mannen är en sann pionjär, allas vän och ett mysterium, han ger reinkarnationen ett ansikte.
https://www.youtube.com/watch?v=JcbRSgG00Sw
Bland Barnfind i masarnas land hörs ofta någon yla..
Valpswagen I found you
I'll build my car with neonlights around you
Let my air-suspension surround you
I thank the day I found you..
Phileas Fogg skrev:Demian håller ju på med Volvo nu för tiden....Hörde något om luftfjädring, neonrör och en helt annan träff som hägrar...
Ja, den mannen är en sann pionjär, allas vän och ett mysterium, han ger reinkarnationen ett ansikte.
https://www.youtube.com/watch?v=JcbRSgG00SwBland Barnfind i masarnas land hörs ofta någon yla..
Valpswagen I found you
I'll build my car with neonlights around you
Let my air-suspension surround you
I thank the day I found you..
Kunde platsat i Melodifestivalen.. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Party Kurvan MANTORP PARK BUG RUN 2017
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.