1

Halloj.Har ett projekt som jag tänkte börja med i höst.Tanken från början var originalmotor 1300 men nej tråkigt.Turbo verkar kul.En 2276 cc har jag som står.Byte av kam o stakar först av bra kvalite.Står i valet om jag ska köra med en sugturbo  med antingen en holley eller dellorto dhla eller  trycka genom ett par dellotto drla 48or (finns på hyllan ).åker till ca om en månad så tänkte åka förbi cb performance o fylla resväskan  .så ni som har nån åsikt om vilket val som är bäst ☺

2

Jorå så att, trimjävulen är inte att leka med. Trodde att du hade bra med pulver redan ICQ/ad
Det värsta är väl att man hamnar där själv ICQ/ae
Uppstart av nya rovan på onsdag ICQ/ag

Bubbla -62

3

Jo .Vill prova turbo ochså.Sugisen blir kvar .Man måste vidga vyerna

4

Hur har det gått här då ?

Loud pipes save lifes

5

IRONCROZZ skrev:

Hur har det gått här då ?

Exakt! Hemma från Californien med godsaker i bagaget?

Bubbla -62

6

Ja sitter här på flygplatsen på väg hem.Blev inte så mycket turborelaterat.Har ett cb 1.58 system i väskan ett set 1:4 vippor mpdell cb lite småpryla mm mm.Skulle köpa cbs magnsspark digitalset men det var out of stock.Fick bli en blackbox istället.Den kan jag använda till turbobygget.Mptor har jag redan en 2276a och ett par street eliminator toppar som jag bromsa min 2332a till 175 hp med 3tt komp på 9.1.
Tankarna är att få tag på en Dhla 48a o trycka igenom.Kommer nog kosta en slant så får väl sälja av lite hyllvämare o ta det i den takt plånboken  tillåter.Kanske får bli en projekttråd sen.Får fortsätta plöja igenom turbolitteraturen i planet o få lite kunskap

7

Hur går det med turboplanerna? Några framsteg Hasse?

Bubbla -62

8

Nej går trögt.Tid pengar o motivation har inte riktigt innfunnit sig.Skaffade mig en 68a för ändamålet.Den står halvfärdig i garaget

9

Nej går trögt.Tid  pengar o motivation har inte riktigt innfunnit sig
http://i105.photobucket.com/albums/m204/hansnandersson/Mobile%20Uploads/2016-12/20161207_200127_zps9gudtq62.jpg

10

bilen inte ens halvfärdig .
http://i105.photobucket.com/albums/m204/hansnandersson/Mobile%20Uploads/2017-03/20170305_101922_zpscvkjz38m.jpg

11

http://i105.photobucket.com/albums/m204/hansnandersson/Mobile%20Uploads/2017-03/20170302_201007_zpsduf7mgcu.jpg

12

Skit i turbo! Se till att få bilen färdig och kör ett tag med originalmotor - sedan kan du trimma?-)

13

Snyggt! Weber windows är ju något som står på min lista också.
Tur att man har rätt så små händer ICQ/ab hur man får ur ettans och treans stift utan att plocka bort gasarna ser jag som en härlig utmaning i framtiden Default/lol
Turbo planerna tar du när det kommer. Som tur är så har du ju en schyst sugis redan.

Bubbla -62

14

GB63VW62 skrev:

Snyggt! Weber windows är ju något som står på min lista också.
Tur att man har rätt så små händer ICQ/ab hur man får ur ettans och treans stift utan att plocka bort gasarna ser jag som en härlig utmaning i framtiden Default/lol
Turbo planerna tar du när det kommer. Som tur är så har du ju en schyst sugis redan.

Det är inte ens kul att montera förgasarna utan luckorna kan jag säga.

Anders