1

Alla är vi nog ägt el kört en vw (De äldre med motorn bak) Jag gillar charmen de enkla och att de tar en från A- B med ett  ICQ/ag

Nu över till frågan..varför byggde de el satte de motorn fram på den ''nya beattle''!?Säkrare kan så va el kommer de för nära ett sportmärke ex P 911 ?Om de skulle monterat motorn bak..Säljs ju nya beattle med flera hundra hk och flera blir de med tiden.

Så vad gillar el tycker ni om nya vw beattle..
(Vw up är enligt mitt tycke charmigare och lita av hur vw's var förr)

Mvh!

2

Anledningen till frontmotor var väl helt enkelt vw golf audi a 3 skoda seat plattformen... Sedan vad vi gillar e ju inte alltid det mest ekonomiska.. Om vw hade haft en massproducerad bakmotor plattform, så hade kanske det funnits en cab med det.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Ok, ja så var det en pengafråga som många andra märken(där de använder samma plattform!)Sedan detta med den nya beattlen tycker endå de kunde slängt i en motor där bak. Ekonomi i all ära-men synd att pengana styr och inte känslan beattle som förr.

Tycker ex fiat 600 lyckas mkt bättre att go back ICQ/ab Man både ser och hör att de vill få köpare till sitt charmtroll. Ang den nya beattle-n känns mest som vi trär över en kaross och inte som ''vad folket vill ha''.Visst den är inte ful nej men för de pengarna kollar jag nog hellre på golf där känns det som en trevligare bil där de lyckats med formspråket.Tänk vad tiden går nu säljs de nya golfar med 310 hk.

Bubbla beattle (Kärt barn har..ja vw bygg en billig ny bubbla runt 90 papp som ser ut och  känns som de gjorde förr.

4

2012 New Beetle ser enligt mig bättre ut en den första då den antagligen är gjord av en designer som tyckte att en bagge bara hade runda former med samma radie, jag som gillar gamla formen skulle aldrig köpa en sådan om den inte var cab Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Lite rättelse menade (som jag skrev  tidigare om  bubblans enkla charm som de borde  lägga mera focus på)Då menade jag ju  bubblorna innan  -1975!Sedan håller jag med om att The New Beetle ser bättre ut en den tidigare Beetle-n (men det är inte en riktig ''bubbla'')Ja  tänk om ex Porsche 911 skulle skippa boxermotorn  bak hur många skulle tänka ''The real thing''?Eller hur gör de när de bygger en helt ny modell??Bara bygger de utan att fråga el chansar de bara att folket ska gilla  Default/hmm

6

Sedan lanseringen av New Beetle har tanken varit att sälja en form med ett namn som blivit en modeikon. Den tänkta målgruppen är inte längre teknikmedvetna amerikaner (som valde boxer över v8 på 50-60talet) utan dom som gillar den färgglada retrolooken. Tyvärr har vw övergett körglädje i sin Beetle modell.

Tyresö Stockholm, 0707466781