Jag hann inte besikta bussen den här veckan pga ändrade öppettider under påsk. Det var kanske lika bra då jag upptäckt att blinkers inte fungerar.. De nya däcken är iallafall på plats och det vart en jäkla skillnad!

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Domänbussen 1970
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag hann inte besikta bussen den här veckan pga ändrade öppettider under påsk. Det var kanske lika bra då jag upptäckt att blinkers inte fungerar.. De nya däcken är iallafall på plats och det vart en jäkla skillnad!

Jävlar vad snyggt det blev, och vilket skick på bussen !
Nu är det bara bes och sänkning kvar 
Ser bra ut! Kommer köra likadana fälgar på min buss. Vilka dimensioner har du på däcken?
Blir fint det där!
Eftersom du har en gul buss så tänkte jag ge dig ett litet tips.
Hade själv tänkt genomföra detta på en påstådd gul splitpickup från 1963.
Tyvärr var det en väldigt mysko säljare,för när jag väl skulle hämta bilen så existerade den konstigt nog inte...eller också sålde han den till någon annan.
Vet inte heller om du gillar loggade bussar,men tycker du inte om förslaget är det ju bara att strunta i det.
Hade planerat den här loggningen,med Koppartransloggan i fronten och på framdörrarna,samt texten enligt skylten här nedan.
Tanken var även att lacka takräcke,stötfångare och fälgar svarta.

Jo det är grymt med gamla loggor! Kommer att köra bussen gul den här sommaren och lägga krutet på splitten.. När den är klar tänkte jag försöka få fram den gröna originalfärgen på denna. Brorsan funderar på att börja kränga våfflor och isåfall blir det nån logga till det
Hade tänkt besikta imorgon men får inte ordning på blinkers och nu har även halvljuset lagt av.. Jag och Danken härjade på med elsystemet ikväll men utan resultat.. Jävla rappel! Ska se om en firma i stan kan hjälpa mig.
Imorgon är det äntligen dags för besiktning! Erik här på forumet har gjort ett hästjobb och hjälpt mig med att få ordning på elsystemet. Förra ägaren hade dragit el kors å tvärs och ingenstans. Nu fungerar det mesta och jag plockade bort extraljusen i samma veva. Ikväll har jag bytt olja i motorn så nu är bussen redo för Bilprovningen. Misstänker att jag kommer att åka dit på något men det får vi ta då! Håll tummarna!
Sådär! Nu får man rulla buss i en månad iallafall
Åkte precis som Demian på rödfärgen i bakljusen. Sen hade jag anmärkning på högt riktade strålkastare och ojämn bromsverkan bak.. 2.0 på höger och 1.2 på vänster. Får göra ett ryck till veckan, måste lägga lite krut på andra bussen nu!

vadå rödfärgen?? var dom blekta?? innan 75 får man ha helröda bakljus.. men det e klart e dom blekta kan dom gnälla.. brukar finnas glas färg i konstnärs butiker eller färgaffären.. funkar perfekta.. 
Bakljusglas finns, å bromsarna justerar du ju lätt, å halvljuset var han kinkig om han inte justerade när du var där...
Tummen ganska mycket upp iallafall!!!
Själv har jag hittat en rostfri 69a idag 
hehe
Vi försöker få igång backljusena också nån dag.
Jag har justerat bromsarna bak, bytt bakljusglas och justerat stålkastarna. Brorsan åker till bilprovningen på efterkontroll imorgon.. Hoppas, hoppas!

Den är jäkligt fin den här bussen! En av de finaste originalhöga bayar jag känner till! 
Men balle! Det blir en till sväng på bilprovningen... Fortfarande ojämn bromsverkan...... Vem kan fixa mina bromsar? Jag har varken tid eller ork att gå igenom dem mer. Får iallafall åka buss en månad till 
Jag har haft problem med ojämn bromsverkan fram på min. Jag förutsätter att allt är nytt på din; cylindrar, slangar, backar, rör och åtminstone en genomgången HBC. Lustigt nog noterade jag först att det var stört omöjligt att få den att dra rakt, drog hela tiden åt vänster, trots att jag justerade såpass "fel" att det borde dra åt höger. Jag gav upp och kände att jag fick hoppas på det bästa. Nu när jag kört i ett par veckor till så bromsar bussjäv'ln rakt!
Jag tror att köra mycket också kan motionera upp bromsarna.
På tors är det besiktning, då kommer domen, kanske får jag mina bästa bromsvärden någonsin? Mina har alltid dragit snett, men på något underligt vis har jag klarat mig!
Du vet vad jag har sagt, använd bussjäveln!!! Hade du varit å kört på wheels så hade du inte haft bromsbekymmer 
Psss........... 
Kanske du redan bytt men på Notchen hade ja precis likadant. Bytte bromsslangarna så blev de bra
Fick knappt igenom nån luft när ja testade med tryckluft på de demonterade slangarna....
Du vet vad jag har sagt, använd bussjäveln!!! Hade du varit å kört på wheels så hade du inte haft bromsbekymmer
Va? Använder han den inte? Trodde det var hela grejen med att vara ung och dum att åka i livsfarliga fordon för att man har väldigt starka ideologier!
Jag är numer bara dum... 
BES. IDAG MED BLANKT PAPPER 
Tror jag såg den får en ca 15min sen, på e4:an genom stan.
Trevlig bil.
* Saab 02:aGrattis 
Nice!!!

Domänbussen blev kvar.. Jag hann knäppa några kort tillsammans med 69an innan den skeppades och domänbussen hamnade på vinterförvaring. Hade jäkligt svårt att bestämma vilken som skulle stanna. Vita var helt klart ballare och skulle bli riktigt schysst med svarta plåtisar och en sänkning. Den krävde dock en del jobb och jag kommer att ha fullt upp med splitbuss och porsche i vinter. Intalar mig själv att jag gjorde rätt.. Domänbussen är i jäkligt bra skick + körbar. Den får hänga med ett tag till 
Förstår att det är svårt att välja mellan så rara pärlor, men jag tror nog att du gjorde rätt. Och vill du öva på sänkning kan du ju alltid göra det med 70an!
Det är så jäkla koolt med de där hjulen på en bay, men jag funderar på om det ändå inte är något som saknas? Svartmålade trummor, kromade hjulskruvar, grå kapslar eller alla tre? Hmm, det är iaf en väldigt grann vagn! 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Domänbussen 1970
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.