Blir bra det där 
Regn idag så blev inge meckade. Tog och skurade bilen istället då det växt alger och en hel del tallkåda på den.
Googlade lite och såg att T-röd skulle funka på kåda. Så nu är det "bara" taket kvar, skulle tippa på att det är typ 1h jobb 
Buss -60
Flyttat så bilen har fått tak över taket, så nu ska de grejas lite. Dags att fixa rosten, va mer MYCKET mer än jag trodde... 
Buss -60
Lite mycket wasa-knäcke-varning på den urkapade plåten!
Men det får du snart ihop igen va?
Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Ja kexigt värre va det..
beställt en halv golvplåt till bubbla som jag tänkte kolla om de går att modifiera. En hel del ful lagningar sen förrut så detta behöver inte blir original direkt.
Buss -60
Köpte en klokkerholmplåt till en bubbla, värt ett försök kosta "bara" 496:- på MECA i stan.
Får bli ett test i veckan. Som sagt ingen fin orginalrenovering detta, utan denna ska bli en brukskärra.
Buss -60
Va ett tag sen de va nån uppdatering men det har inte hänt så mycket förens sista veckan.
Klokkerholmsplåten visade sig vara för liten så de va igen idé att modifiera den, utan blev helt vanlig slätplåt istället. Så nu är all rost lagad och lackad invändigt Ikväll påbörjade jag lite inredning, i form av balkongmatta från RUSTA som va på rean.
Buss -60
Ser prydligt ut med mattan hördu. Snyggt jobbat.
De där bilarna har verkligen skitsnygg instrumentbräda.
Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Tack du, små steg framåt men de blir bra när de är klart. Såg dock idag när de regnade att de läckte in lite så måste försöka hitta den läckan innan man kan lägga in inredningen permanent.
Buss -60
Kolla luftintag framför vindrutan, inte ovanligt med läkage från det eller slangarna därifrån.
Kolla luftintag framför vindrutan, inte ovanligt med läkage från det eller slangarna därifrån.
Tack för tips, regnade lite igår kväll så jag slängde mig under instrumentpanelen med ficklampan. Såg rost och därifrån kom det några droppar.. 
Buss -60
Köpte en klokkerholmplåt till en bubbla, värt ett försök kosta "bara" 496:- på MECA i stan.
Får bli ett test i veckan. Som sagt ingen fin orginalrenovering detta, utan denna ska bli en brukskärra.
Vill du sälja golvplåten så är jag spekulant 
SakLetare skrev:Köpte en klokkerholmplåt till en bubbla, värt ett försök kosta "bara" 496:- på MECA i stan.
Får bli ett test i veckan. Som sagt ingen fin orginalrenovering detta, utan denna ska bli en brukskärra.Vill du sälja golvplåten så är jag spekulant
Absolut blir bara förstörd om den ligger... Finns i uppsala 400kr så är den din.
Buss -60