1 Senaste redigerad av Återfall (2017-02-19 18:38:54)

Har en 1300 motor som stannar när jag släpper gasen (för det mesta) kan det vara tjuvluft eller något annat?
Har blåst munstycken o kanaler motorn har gått väldigt bra för ett antal år sedan nu har jag renoverat toppar
med mera men går inget vidare det finns ett membran som heter undertrycksmembran detta har jag inte bytt
men tycker att det rör sej bra kan detta inverka om det inte är ok + vad har det för funktion?

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

2

Det är inte så att det sitter ett sportfilter och eller ormbo på din maskin? Hade liknande problem med en 1500 innan
någon på forumet upplyste mig om att huvudmunstycket behövde bytas/modifieras.

3

Du är förmodligen inte ensam. Det finns originalutrustning som gör att gasen släpper långsamt. Möjligen en medicin. Ingen aning om var och när den monterats. Men det finns ju mycket vetande här på forumet, kanske någon kan ge dig ett tips.

4

ztadsbudet skrev:

Det är inte så att det sitter ett sportfilter och eller ormbo på din maskin? Hade liknande problem med en 1500 innan
någon på forumet upplyste mig om att huvudmunstycket behövde bytas/modifieras.

Allt original förutom jag har bytt tomgångsmunstycket som verkade fungera
bytt till ej elektriskt 55 i storlek som det kan vara original på en 66:a

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

5

Har hittat felet som inte var förgasarproblem .
Vakumdosan på fördelaren hade vad man skulle
kalla pyspunka så det ledde till ovanstående
problem har bytt o nu går det klockrent

Mvh Återfall