Eftersom jag på olika sätt försökt sälja och/eller byta bort min 1969 högtak utan vidare resultat. Den som i nuläget är återställd till ambulans efter ett par decennier som husbil, partyvagn mm.
Jag har provat högt pris, lågt pris, utan pris, byte till annan VW, byte till annat bilmärke, byte till båt... Jo en tysk skulle köpa den, bokade färga mm och vi bestämde avhämtningsdag, då sa frun hans NEIN! Så resultatet är den är - still in my garage
Nåväl, varför jag vill avyttra den är kanske av samma orsak som att såpass få vill köpa, otroligt många älskar att se den på typ utställningar mm men att köpa den är visst något helt annat.
Nu har jag tänkt... läääänge utan att få en särskilt god tanke, att bygga om den till något annat. Mitt användningsområde av en buss är i stort sett som light camper, jag har ju min 56:a panel som är en sån så varför en till? Vet ej men det är här jag vill ha hjälp.
Så kom gärna med idéer, enkla ingrepp eller totalt galna idéer
All inredning där bak är enkel att montera ur så då återstår ett tomt skåp med god höjd genom det förhöjda taket bakom B-stolpen. En före och efter bild bifogas för den som inte har sett detta förut.
Hit me with it!
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss