Kommer bilarnas värde skjuta i höjden och de som
redan äger en 50års bil göra sig en hacka vid ev.försäljning? Jag är tveksam ...vad tror ni?
Inte helt omöjligt..men handlar nog mer om suget efter äldre bilar(tänker då först och främst på Volkswagen) inte verkar mattas,utan tilltar och därmed ökar priset(barndoors,cab'ar,split och ovaler mm) när tillgången minskar..att det sen blir enklare att äga den kommer väl mer som en bonus..
late,
in love,
and a little drunk..
Kommer nog inte påverka ett dugg. I det stora hela dras priserna för gamla bilar upp av t ex 1) att pengar har flyttats från en oäker börs till andra områden, 2) värderingar har ändrats - "bättre göra något för pengarna än att dö med pengar på kontot, 3) just nu peakar 50-tals och 60-tals bilar då de som upplevde dem som unga nått en ålder och fas i livet där många har gott om pengar. På sikt kommer troligen 50-tals och 60-tals bilar att sjunka i värde. Och vänta bara tills bensin blir en lyxkonsumtion om 10 år eller så...
4 2017-02-16 10:17:31 Senaste redigerad av Jan-Iver (2017-02-16 10:22:06)
Vad gäller VW bussarna är det just nu nästan på nedåtgående prisbild, detta kan jag påstå pga att jag blivit kontaktad av uppköpare från Holland bla som hävdar att en "massimport" av brassebussar sänker alla andra i pris och blir svårare att köpa/sälja med vinst.
Sen tror i alla fall jag att omvärldsbilden med lite osäkra kort gör att folk blir lite mindre köpbenägna. 50 årsregeln, nja tror inte den spelar så stor roll här.
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Oj,bara 10 år..bäst att bli klar med sina bilar så man hinner njuta då.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Om 10 år kommer det finnas gott om bensin för då går alla nya på annat 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
För skrothögar och ratlookers borde besiktningsbefrielse vara ett stort plus. För bilar i bra skick blir det nog ingen skillnad.