1

Hallå!

Jag har en Caravelle med hembyggd campinginredning. Föregående ägare har tagit upp ett hål i taket strax bakom förarsätet och monterat en taklucka av glas. "Britax" Takluckan är bra att ha där. Vi använder den som huvudsaklig ventilation när vi sover och den gör det ljust och trevligt i bussen. MEN den läcker. Vatten blir stående på gummipackningen och sen tränger det in när bussen rör sig. Och droppar ner på min fina heltäckningsmatta- Default/hmm

Jag har gjort ett försök att reparera takluckan, men jag tycker den verkar felkonstruerad från början. Fattar inte hur den ska kunna hålla riktigt tätt....

Så nu tittar jag efter alternativ. Finns det några riktigt bra eftermarknads-takluckor som skulle kunna passa på en T3? Hålet är mellan första och andra "förstärkningsbalken" på taket. När jag ändå håller på så vore det kul att uppgradera. Finns det kanske någon riktigt stor lucka/soltak? Eller kanske nån form av pop-up så man kan få ståhöjd?

Jag har hittat dessa:
http://www.parisbeetles.co.uk/t253-sunroofs/4573728975
Ser trevligt ut. Men håller det tätt? Någon som provat?

Tips och idéer mottages tacksamt!

2

Om du är beredd att knacka lite i takvecken, så skulle jag snegla lite på Renault Twingo!
Grabben har petat i ett soltak i sin Bay! Funkar...
Dom har glastak oxå, men jag vet inte hur dom funkar...

3

PM skickat