1

Vad skiljer mellan t.ex dem idf insug som säljs på upnorth för ca 1000 och misabs för över det dubbla?

2

Utan någon som helst erfarenhet så kan jag säga att jag köpt classics billiga och dom var ungefär lika bra som dom kostar, bäst för 48:or eller större utan att mäta insugen på förgasarsidan.

3

Det finns riktigt dåliga insug på marknaden som är felborrade för m8 pinnbultarna vilket medför att om man portar topparna så kommer kanalerna ligga fel och hamnar över skarven mellan insugskanalerna i toppen. Det är ju märkligt att i denna tid av CNC och ettor och nollor att man inte kan borra ett insug symetriskt. Kanske för många nollor i farten. Jag trivs bäst med CB-s offsetinsug om man inte är ute efter dom allra sista hästarna. EMPI är riktigt skit.

4

Syxez skrev:

Vad skiljer mellan t.ex dem idf insug som säljs på upnorth för ca 1000 och misabs för över det dubbla?

Om det är ingjutet namnet MISAB i rören sär dom gjutna i uddevalla området bearbetade i Göteborg ( var av priset)
När misab tog fram insug var det bästa men kunde köpa för pengar på 90talet
Kina skiten som säljs billigt är som hasse säger SKIT
Du kan fundera varför Gene Bergs insug har det priset  som dom har mellan $200-360
Det är jävligt bra insug i flödes bänken
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Bra svar som vanligt, man tackar! ICQ/ab