Jag skulle inte köpa nån fler bil, och definitivt inte nån med stålysen fram.....
MEN, så fick jag ett meddelande med tre bilder och följande text:
Hej, jag har en bubbla som ska säljas, är du intresserad?

MEN, Jag svarade att jag inte var intresserad.
MEN, några veckor gick och jag började fundera, min 1914 borde ju få en testbänk att sitta i.... frun har ju ingen sommarbil heller eftersom hennes bil såldes för två år sen.
Ja va fan, för nån vecka sen så åkte jag upp med traktorn och skottade mig fram över åkern där den stod och skottade fram eländet.
Det hade snöat en del sen han hade tagit sina bilder...

Där stod den!

Dagen efter så åkte vi återigen dit med traktorn och drog fram den.

Hemma i garaget

Avfettning x 2 och högtryck för att få bort all skit

Bakre stötfångare var ytrostig men testade med Coca-Cola och en svamp...

Ut med origsnurran, som istället ska få bo i caben efter lite service.

Dom dubbla varven avfettning tog bort det sista av glansen men en ordentlig polering är påbörjad

Någon gång under åren så verkar den bitvis vara omlackad

Den här motorn hamnar i den vita fast med IDF 44or istället för orig gasare.

Avgas blir ett full merge Empi från 70-talet, fast stingern lär jag inte få sätta dit för frun....

Nu står bilen inne i svetsrummet, ska fixa ett ca 2x2cm hål i fronten och sen ska vissa lackskador fixas innan poleringen.
Volvon i förgrunden har tagit all VW-tid under ett par månader tsm med husrenovering men imorrn lackas dom sista delarna till A-traktorn och sen är det bara montering kvar.
Buggyn och min pickis är placerade längre ner på listan... 
Skönt med norrbottensrostiga bilar!

Inredningsmässigt så blir det en oljetr.mätare tsm med lambdamätare i handskfacket, i övrigt ska stolarna få ny stoppning under orig.klädseln.
Det här är hjulen som är beställda.

Blir även fjäderklädda dämpare bak och gasdämpare fram, detta inför kommande vinterrallyn.
Ebern ska även den startas upp, ett måste för kommande vintrar! 
//S