Fan va bra, snart en hel bil igen!
Det går frammåt
snart är det sommar 
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Jädrar vad du producerar! nice 
En gör så gött en kan
En sista plåtbeställning gjord, påfyllning av gas igen, så plåt jobbet kanske kan vara klart snart.
Men när jag filAde på det sista bottenplattan upptäcker jag att bensinröret behöver bytas, mer eller mindre av i bakre gaffeln. Hur sjutton byter man ut det röret !?
Eller skall man dra ett nytt inne i cupen, känns inte riktigt rätt.
Jag drog ett nytt i tunneln och det var bra jävla bökigt när karossen var lyft så göra det när de sitter ihop...njeeee... men vw själva rekomenderade väl att dra på motsatt sida av bromsledningen 
jo jag kan tänka mig det, hur fasen man får till böjen för att få upp det i gaffelröret bak, ja det är väl bara att bita ihop och utrusta sig med tålamod.
Man kan låta det ligga löst i tunneln då ? finns väl inget annat sätt iofs
Får göra ett försök, annars blir det väl enligt VW rekomendationer
Jag hade förmånen att nogån hade kapat ur botten i bakkanten, men jag var ändå tvungen att kapa ett hål i sidan för att träffa det andra fästet.

Trädde i det framifrån.

Var tvungen att kapa upp på sidan.

Här ser man hålet som kapats upp för att skära av växelföraren, därav VW's specialvertyg för att trycka ur staget (Kvasten).
Kort sagt dra det inuti på motsatt sida som bromsröret.
http://forumbilder.com/image/EWb
84 2017-01-10 16:25:22 Senaste redigerad av kimboow (2017-01-10 16:25:43)
när jag gjorde ordning min 68a platta till mitt 80tals bygge så hade någon tidigare ägare dragit en hel Gummi-bränsle-slang från under tanken till ut på gafflen bak. .... kändes ju inte jättesäkert precis
bra tråd detta så man själv kanske kommer igång igen och fortsätta med bygget 
Tack för bilden kurtisan, den stärker mig i övertygelsen att dra det på insidan istället för att jävlas med nåt annat. Såg någon som klamrat bromsröret snyggt på en typ3:a, får bli en copy på det.
86 2017-01-10 17:19:18 Senaste redigerad av t100r (2017-01-10 17:19:40)
Rehnström var det
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 86#p421986
Det var snyggt gjort!
Kom ett paket idag 
Snart kan man släppa svetsen !
89 2017-01-16 22:27:08 Senaste redigerad av t100r (2017-01-17 07:46:58)
Resevhjulsbaljan och sidorna ihopkopplade. Så var det dags för det ångestfyllda jobbet med kapskivan att kapa bort det som håller ihop vänster Sidan, så nu blev det ett stort hål igen
En länk till bensinrörsbyte.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=380724
Låter inte så avancerat tycker jag. Har själv köpt rör men inte gjort än.
Hur du än gör så är jag övertygad om att det blir bra.
Är det någon vidare plåttjocklek på trösklarna du köpt?
Jag bytte rör i min tunnel på 52an satte i ett hydraulrör. gick hyfsat smidigt
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Ett litet tips när ni kapar upp ramtunneln. Gör hålen med en hålsåg modell större,då har man en perfekt bit att svetsa tillbaka +att man kan sätta en rundstav i hålet och få dit biten utan att det syns efteråt. Passa även på att kolla hur koplingsvajerns rör ser ut vid pedalstället. Ofta har röret en slits på gång som i värsta fall låser kopplingsvajern i nedtrampat läge. Lönar sig också att fästa upp röret ifall man tänker sig en hårdare tryckplatta. Keep up the good work.
Ett litet tips när ni kapar upp ramtunneln. Gör hålen med en hålsåg modell större,då har man en perfekt bit att svetsa tillbaka +att man kan sätta en rundstav i hålet och få dit biten utan att det syns efteråt. Passa även på att kolla hur koplingsvajerns rör ser ut vid pedalstället. Ofta har röret en slits på gång som i värsta fall låser kopplingsvajern i nedtrampat läge. Lönar sig också att fästa upp röret ifall man tänker sig en hårdare tryckplatta. Keep up the good work.
Ett exempel på när forumet är som bäst..tack för oförtröttliga insatser Hans.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Tack för tipsen, får göra ett försök.
Yogi, trösklarna är väl helt ok tycker jag.
Man får vad man betalar för, kostade drygt 1000 lappen
Passar helt ok, inte riktigt rätt utseende för en 64:a om man skall vara petnoga, har inte mätt tjockleken på plåten men upplever den som något tunnare än jag kan tänka mig att originalen är.
Eftersom originalen var lappade med väldigt tjock plåt och i övrigt ganska rost- tunna så kan jag inte riktiga jämföra.
Kul att det går framåt för dig, gjorde som du och köpte värmekanalerna (klokkerholm) via Paruzzi vart billigaste alternativet eftersom frakten blev gratis. Gjorde slag i saken och bytte båda kanalerna över jul/nyårs helgen, överraskande bra kvalite på kanalerna, passformen var faktiskt också bättre än förväntat. Det enda jag hade problem med var justeringen av dörrglipan på passagerar sidan, hur jag än gjorde så hängde sig dörren och blev svår att stänga. Fick inte till det riktigt så det får bli lite anpassningar sen när jag monterar ihop allt igen.
/foppa
Tack för infon
Då får det nog bli såna till min sen.
Blir ju fintsom fan det här, bra köttat!
98 2017-01-17 23:16:40 Senaste redigerad av t100r (2017-01-17 23:41:18)
Tog och gjorde bottenplattan snurrbar 
men mätte som en kratta så domkraftfästena tog i golvet när jag skulle snurra, nåja man får göra ett litet lyft när man skall byta sida, det förenklar iaf jobbet
Smart 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Angående hur klokkerholm trösklarna passar. Så finns det
2 saker som iaf jag får justera.
Plåtvikningen ned till är för lång framtill så har fått kapa lite, samt att röret för värmekanalen är typ 5 cm för kort. Blev lika på båda sidorna så jag tror inte det är jag som gjort fel
