1

Tjoho. Har ett problem som jag inte löser. Har bytt motor och kopplat in allt rätt tror jag? Men den smälter kabeln på Brytarspetsarna? Är det någon som har en teori?

2

Och det var inte rätt kopplat. Hade kopplat så det blev + mattning på brytarna. Efter ändring och lite lödning så starta den.

3 Senaste redigerad av Björn J. (2017-01-17 19:59:20)

Ja, du hade kopplat den på tändspolens plussida.
Den tjocka svarta kabeln som kommer från tändningslåset och går bakåt till tändspolen är ingen minuskabel, trots att den är svart, det är plus, dessutom osäkrad. Detta kan visserligen variera mellan olika modeller och årsmodeller. Jäkligt tur för dig att den tunnare gröna kablen till brytarspetsarna brann av.
Jag har för vana att sätta en hängsäkring på 6mm2 kabeln som är kopplad till batteriplus vill minnas att denna kabel är röd iallafall på 1302 och 1303. Den klipper jag alltså och sätter dit en hängsäkring på 25-30A denna funkar då som huvudsäkring för hela bilen.

Man kan koppla in denna säkring på andra ställen också.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."