1

Är det någon som kan rekommendera en huvudbromscylinder för tvåkrets som passar bolt on i lowlight ghia?

Alte Liebe rostet nicht!

2

"Vanlig" typ 1 2-krets och Volvo behållare har jag precis installerat.

3

Carlberg har väl också gjort det på sin 58:a, vet inte vad han använde dock  ICQ/ab

4

TobiasL skrev:

"Vanlig" typ 1 2-krets och Volvo behållare har jag precis installerat.

Präceis, Volvobehållare på 2-kretscylinder passar och funkar.

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

5

Jag tänkte köpa denna... http://www.vwcustomspeed.com/product.as … 3611015BDB

Passar volvobehållaren på den? Vilken volvomodell skall man köpa till?

Alte Liebe rostet nicht!

6

Ser bra ut. CSP har den här också: http://www.vwcustomspeed.com/product.as … rtnr=4-698

7

Hej Nizekustom:-)
Såg din fråga på TheSamba angående målning av taklinje. Du fick ju inget riktigt svar huruvida den svarta taktärgen även gick in under sidorutan bak. Svaret är JA. Tänk dig att du står med maskeringstejpen och skall maskera C-stolpen. Du börjar då inne under rutan. Finns såklart ingen millimetermall hur detta skall se ut och det blev nog lite differenser men min var liksom snedskuren från halva ungefär. Resten var bilens färg. Hoppas du hajar.

Lycka till/Jonas

8 Senaste redigerad av yogi (2017-04-02 11:24:01)

Har en bild på min blå som visar taklinjen inne på båda sidor. Men till motsats till alla amerikanare som svär att deras bilar är 100 original så är jag inte säker på den saken på den här bilen.
Skall se om jag får in en bild.

bakre linje invändigt.

Post's attachments

Attachment icon ghia 009.jpg 835.99 kb, 132 downloads since 2017-04-02 

9 Senaste redigerad av Jonas Burman (2017-04-02 17:53:13)

EXAKT...toppenbild! Där har du det, tack för den.
Lite så jag menade men en bild säger som alltid mer än tusen ord.
I bakrutan ser man även lackdamm där takfärgen avslutades. Skall alltså inte
fortsätta runt under gummilisten hela vägen.
Sorry, blev ett litet utvik från originaltråden här men det är ju för en god sak.

/Jonas

10

Tack Yogi och Jonas! Din bild var suverän Yogi.  Amerikanarna fattade ju aldrig att det var detta jag menade! Stort tack!

Alte Liebe rostet nicht!