Hejsan alla Boxervillare.
Jag fick nyligen igång min egenrenoverade vw t2 2.0l motor efter ett bra tags slit. Tyvärr så dör den efter ett tag och det verkar som att det läcker olja ner i värmekamrarna på ena sidan, medan den andra har ett överflöd av sot.
Efter mycket googlande och förvirring så har jag kommit på mig själv med att behöva lite extra kompetens i området, därav behöver jag nu eran hjälp!
Vad kan vara felet?
Jag har dessutom en riktigt hög kompression, som ligger på 160-168 psi.
Tändstift i cylinder 1 och 2 är sotiga
Tändstift i cylinder 3 verkar helt okey
Tändstift i cylinder 4 är ganska oljig.
I min värld kan felet vara vadsomhelst från fel på insprutet till fel på kolvringarna. Om någon har ett erfaret öga för detta så vänligen hojta till!
Jag bifogar lite bilder på mitt projekt!
Sammanfattning: Motorn startar och dör efter ett tag varje gång, och den blir mer svårstartad på längre man testar.

att felet vandrar o går på ett oberäkneligt sätt. 

