Här är ett projekt som jag och min äldsta grabb håller på med.

bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » vw rodden
Här är ett projekt som jag och min äldsta grabb håller på med.

NICE
- ett far/son-projekt är coolt 
Som man skrev i en gammal avskriven tråd...Skitgrym! Så ska det se ut 
vw rod är fräna grejer det!! ser lovande ut. 
Ser ut att bli en häftig kärra
Grymt häftig ...Vad har du tänkt för kulör på denna skönhet ?
Det är väl inte riktigt spikat, men det lutar åt en matt choklad brun kulör
Det är väl inte riktigt spikat, men det lutar åt en matt choklad brun kulör
Choklad låter riktigt gott ...
hur går det med den här?
hur går det med den här?
Undrar jag med! vill se mer

här är några skitdåliga bilder på framvagnen
och en på motorn 
Motorn såg trevlig ut. Vad är det för recept på den?
Motorn såg trevlig ut. Vad är det för recept på den?
den ser nog trevligare ut än vad den är, helt orginal 1600dp med dubbla enkelportare hela motorn är flång ny, viktad och balanserad har inte provstartat den än men hoppas den går fint.
Kul att det går framåt 
Kul att det går framåt
Jodå det går framåt planerna är att få på lack i höst det blir en brun kulör som heter RAL8028 sidenmatt,men just nu är det spackling och slipning. Det tar tid då man är en amatör. 
Och vilka däck! Gillar'n! 
Är det hemmabyggd framvagn eller är det något man köper färdigt?
Är det hemmabyggd framvagn eller är det något man köper färdigt?
Hemma bygge med typ1 sänk spindlar och golf kuggstång
Hoppas den dyker upp på bug run nästa år så man kan kolla in den lite mera. Har du gjort nån sfro besiktning på den?
Va roligt med alla positiva kommentarer
Jo den första SFRO byggbes är gjord och det gick bra inget att anmärka 
Tja tänkte på dina nedre bärarmar.. hur har du förstärkt infästningen till dämpar/fjäder enheten (coilover dämparen). innom byggandet av super seven /cobror osv med detta tänk e just infästningen av densamma något man ibland får nedslag på..iofs har du en lätt front.. men det brukar rekomenderas en infästning långt ut på bärarmen.för att minska påfrestningen.. har skett en del brott på dylika när infästningen varit långt in... men då man vill ha dämparen nära lodrät blir det då lite speciella övre fästen.
Då du gjort Sfro besiktning utan klagan bör dom vara okey..
vill inte gnälla.. e själv helt inne i tankarna med A länk framvagn på några bilar.. har en del spindlar och delar liggande som det jobbas med..
från vilken typ golf kommer kugg stången ??
vad är det för spindelleder du använt??
övre Transit m18
nedre vw original??
helt klart ett mycket trevligt bygge!!! 
Jag hitta nå' bilder på framvagn som va liite bättre, den övre spindelleden är köpt på Kontima och den nedre är volvo 140 kuggstång golf 1 utan servo. Jag har inte bilder på stötdämpar infästning men a-armen är boxad bakom infästningen

Hur kom du fram till framvagns geometrin?? formel? program??
eller kopia på en befintlig framvagn??
är måtten något du kan tänka dig att dela med dig av??
liksom vad har du använt dig av för bärarms bussningar?? Amason trådrullar kanske??
mvh Michael
Hur kom du fram till framvagns geometrin?? formel? program??
eller kopia på en befintlig framvagn??
är måtten något du kan tänka dig att dela med dig av??
liksom vad har du använt dig av för bärarms bussningar?? Amason trådrullar kanske??
mvh Michael
det är volvo 140 övre bussningar runt om, geometri och sådant finns i sfro's bygghandbok jag tror oxå det finns att hitta på nätet.
angående spårvidd det bestämmer du själv (jag kommer inte ihåg hur mycket jag breddade den men jag tror det är ca 100mm)
geometri och sådant finns i sfro's bygghandbok jag tror oxå det finns att hitta på nätet
e..jaha.. tja i dom 2 olika gamla och nyaste sfro böckerna har jag bara hittat allmena råd... tänkte mer måtten.. e ju inte så lätt att pinka ihop en bra fungerande setup.. utan antingen ett beräknings programm eller förlaga och breddar man spårvidden ändras ju hela setuppen..
verkar ju inte vara så mycket som du har justerbart förutom camber och toe.. eller justerar du caster med brickor??
vill inte gnälla utan bara fatta vad du byggt efter..
Boxerville » Projekt » vw rodden
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.