301

Grattis till en grym bil ICQ/ab . Snyggt jobbat.

302

Älskar 67:or.... ICQ/ab

303

Flat four boxer skrev:

Tack för alla hejarop! Värmer:)

Michaelth - brukar också sträckläsa en del trådar. Man slås av vilken fantastisk kunskap det besitts i vårt avlånga land ICQ/ab

Voff - jag har hälsat Ludvig, han säger att det kommer mer ICQ/ab

Vann ju en auktion på tradera; en karmann-spegel från -67. Det var Tomas på folkabiten som tipsade att någon här på boxerville sålde på tradera, och min kära flickvän hjälpte mig att köpa den. Iaf kul att ha en. Min tidigare var dels väldigt väldigt nopprig i kromet (denna är bra mycket bättre), och dels hade stången ner till själva spegeln gått av och saknade dessutom själva spegeln. Så jag är mycket nöjd med detta "kap".

Saker att göra i nutid:
Ställa tändning, spänna klockfjädrar till förgasarna, komplettera justeringarna i framvagnen, dra färdigt elen, laga färdigt cabbeställningen. Sen ska lite prylar på blästring; stolsunderreden, tank, lite motorplåtar och cabställningen. Inredning med mattor skall i och yttertyg beställas. Ringde topp´n trim angående cabben, de har gott renomé och vettiga priser känns det som. Skall använda befintligt innertak + stoppning, och bara byta yttertyget till svart canvas. Det var även deras rekomendation.

Så även om det är många små bäckar, säkert hundra punkter till ICQ/ad känns det banne mig görbart innan säsongen börjar.

Bjuder även på en "dagens VW-babe", min ICQ/ab

Mvh Mikael

Gillar verkligen stuket på din bil. jag har också planer på att byta yttertak men på en 1303 cab till svart canvas vad fick du för pris på yttertaket av topp´n trim?

304

Det finns ju en till tråd för den bilden ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

305

Men Johan, det är ju dina vw-babes, detta är ju "min":)

Johan W skrev:

Det finns ju en till tråd för den bilden ICQ/ab

306

Eklund skrev:
Flat four boxer skrev:

Michaelth - brukar också sträckläsa en del trådar. Man slås av vilken fantastisk kunskap det besitts i vårt avlånga land ICQ/ab

Vann ju en auktion på tradera; en karmann-spegel från -67. Det var Tomas på folkabiten som tipsade att någon här på boxerville sålde på tradera, och min kära flickvän hjälpte mig att köpa den. Iaf kul att ha en. Min tidigare var dels väldigt väldigt nopprig i kromet (denna är bra mycket bättre), och dels hade stången ner till själva spegeln gått av och saknade dessutom själva spegeln. Så jag är mycket nöjd med detta "kap".

Saker att göra i nutid:
Ställa tändning, spänna klockfjädrar till förgasarna, komplettera justeringarna i framvagnen, dra färdigt elen, laga färdigt cabbeställningen. Sen ska lite prylar på blästring; stolsunderreden, tank, lite motorplåtar och cabställningen. Inredning med mattor skall i och yttertyg beställas. Ringde topp´n trim angående cabben, de har gott renomé och vettiga priser känns det som. Skall använda befintligt innertak + stoppning, och bara byta yttertyget till svart canvas. Det var även deras rekomendation.

Så även om det är många små bäckar, säkert hundra punkter till ICQ/ad känns det banne mig görbart innan säsongen börjar.

Mvh Mikael

Gillar verkligen stuket på din bil. jag har också planer på att byta yttertak men på en 1303 cab till svart canvas vad fick du för pris på yttertaket av topp´n trim?

Tack! När jag ringde till dom sa de ca 5500:- för yttertyget i canvas, vilket jag tycker känns riktigt överkomligt. Frågade lite om TMI, de svarade att de hade tackat nej till jobb med TMI-grejer pga som de upplevde ganska dålig passform. Det gick att få bra men tog längre tid. Sen för jobbet har jag inte frågat och har tänkt göra det själv. Dock börjar jag vackla lite... Ska se hur det går att sätta tillbaka innertak och stoppning först. Känns det vettigt tror jag att jag försöker annars får nog dom ta yttertygsmontaget.  Det är tydligen framförallt bakrutan som är svår att få riktigt bra.

307

Flat four boxer skrev:
Eklund skrev:
Flat four boxer skrev:

Saker att göra i nutid:

Mvh Mikael

Tack! När jag ringde till dom sa de ca 5500:- för yttertyget i canvas, vilket jag tycker känns riktigt överkomligt. Frågade lite om TMI, de svarade att de hade tackat nej till jobb med TMI-grejer pga som de upplevde ganska dålig passform. Det gick att få bra men tog längre tid. Sen för jobbet har jag inte frågat och har tänkt göra det själv. Dock börjar jag vackla lite... Ska se hur det går att sätta tillbaka innertak och stoppning först. Känns det vettigt tror jag att jag försöker annars får nog dom ta yttertygsmontaget.  Det är tydligen framförallt bakrutan som är svår att få riktigt bra.

Gjorde ett byte av trä i bakrutan på min cab för 25 år sen. Yttertyget gick bra att åter fästa med klammor i träet.
Innerklädseln fick jag tyvärr 2 veck på, den var svårare då yttertyget redan var sträckt.
Jag chansade och provade försiktigt med värmepistol på vecken, och de försvann.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

308

Flat four boxer skrev:
Eklund skrev:
Flat four boxer skrev:

Saker att göra i nutid:

Mvh Mikael

För mej blir de nog att lämna in bilen för montering av yttertaket mest troligt till en firma i Bodafors som bytte vinyl på en gran Prix förra året som blev riktigt snyggt o dom har bytt cab på bubblor innan eller så kanske jag också ringer till top n trim o frågar om ett paket pris för både yttertak o montering däremot har jag lite svårt o bestämma mej för var jag ska köpa yttertaket o vilket material jag ska ha

309

Då var radion på plats, funkade kanon på bänken:) Installationen blir helt original med en "fethurvinghögtalaren";) bakom gallret till vänster. Blir till att bygga en blåtandsresväska sen. Det har Kalle en, snygg, cool och riktigt bra ljud.

Har en liten skön varvräknare med hus lackat med krymplack, den skall på plats. Likaså någon form av brytare till mitt extraljus och backlampan, just det har ju en timer till sprakaren också, kommer bli fullt här:)
Såg en us-bubblacabbe från -67 som har cigarettändare, till höger om ask-koppen och lampor under bagagehuv och i motorrummet. Kul grejer:)

Ska försöka montera canvastoppen själv, får följa verkstadshandboken och vara metodisk och alltid se till att jag kan backa minst ett steg innan jag bestämt mig:)

Allt för idag, tack för hejaropen de värmer så gott i det ganska kalla garaget:)

Mvh Mikael

Post's attachments

501.jpg, 272.85 kb, 1306 x 735
501.jpg 272.85 kb, 248 downloads since 2017-01-08 

310

Nu snackar vi! Kommer poppa fint när du passerar Yvonnes gatukök ICQ/ag

311

Det ligger lite strömbrytare på tradera för en spottstyver

http://www.tradera.com/item/302213/2726 … olvo-p1800

http://www.tradera.com/item/301912/2721 … rombrytare

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

312

Tack för tipset Christer!

Hittade en intressant tråd på the samba. Christer har du denna lösning? Finns tydligen en annan lösning där man sätter något på hastighetsmätarwiren och när den snurrar "bakåt" så sluts en krets och lampan tänds, ganska cool grej men jag kan nöja mig med den på växelförararmen:)

Och nu är jag nyfiken på hur man sätter på och av extraljuset:)

Mvh Mikael

Post's attachments

page5.jpg, 80.48 kb, 502 x 791
page5.jpg 80.48 kb, 228 downloads since 2017-01-09 

313

Japp, målet är att nummerplåten ska vibrera sådär härligt:)

Kjellgren skrev:

Nu snackar vi! Kommer poppa fint när du passerar Yvonnes gatukök ICQ/ag

314

Behöver du grejer till popväska så har jag både väskor och slutsteg på lager ICQ/ab

315

Den där backljuslösningen var ju elegant. Tyvärr inget som sitter på min bil

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

316

Banco, klart intressant! Jag återkommer:)

Banco skrev:

Behöver du grejer till popväska så har jag både väskor och slutsteg på lager ICQ/ab

317

Har börjat med träbågen som skall sitta längst fram på cabställningen. Denna har böjt sig väldigt konstigt så jag sågade upp den i lameller och tänkte böja ner den och skruva/ limma den i sin nya, ursprungliga form. Den e ganska sliten i övrigt så det gör inget om jag misslýckas, då köper jag en ny helt enkelt. Den blir iaf tillräckligt bra att använda och mäta in ställningen mot. Så kan jag svetsa klart den iaf å få den till blästring.

Mvh Mikael

Post's attachments

250.jpg, 527.35 kb, 1632 x 918
250.jpg 527.35 kb, 222 downloads since 2017-01-22 

253.jpg, 368.63 kb, 1632 x 918
253.jpg 368.63 kb, 213 downloads since 2017-01-22 

318 Senaste redigerad av Flat four boxer (2017-02-15 22:23:52)

Nu grejas det med lite småprylar. Lite småmysigt faktiskt:) Funderar varför det sitter ett Rolls Royce-märke, hm det får nog sitta kvar kompletterat med ett What ever VW-märke och kanske lite andra småklibbor som präglar bilen.

Post's attachments

400.jpg, 363.62 kb, 918 x 1632
400.jpg 363.62 kb, 227 downloads since 2017-02-15 

401.jpg, 536.59 kb, 1632 x 918
401.jpg 536.59 kb, 213 downloads since 2017-02-15 

402.jpg, 563.23 kb, 1632 x 918
402.jpg 563.23 kb, 210 downloads since 2017-02-15 

403.jpg, 631.23 kb, 1632 x 918
403.jpg 631.23 kb, 203 downloads since 2017-02-15 

319 Senaste redigerad av Flat four boxer (2017-02-15 22:31:53)

Lite smått och gott som sagt. Skall göra klart cabbe-ställningen så kan jag skicka ett lass på bläster och pulverlack. Tog bort gummit från fotbrädorna så de också kan få lite bättre och snyggare yta. Sen blir det såklart tillbaka med gummit och dit med kromlist.

Allt för nu:) Mvh Mikael

Post's attachments

404.jpg, 425.7 kb, 1632 x 918
404.jpg 425.7 kb, 214 downloads since 2017-02-15 

405.jpg, 474.66 kb, 1632 x 918
405.jpg 474.66 kb, 227 downloads since 2017-02-15 

406.jpg, 253.01 kb, 1632 x 918
406.jpg 253.01 kb, 211 downloads since 2017-02-15 

408.jpg, 419.83 kb, 918 x 1632
408.jpg 419.83 kb, 234 downloads since 2017-02-15 

409.jpg, 489.33 kb, 918 x 1632
409.jpg 489.33 kb, 224 downloads since 2017-02-15 

320

Blir så cool denna. Bra jobbat.  ICQ/af

Tomato Potato
Dyslexiker..

321

Tack D3w1l:)
Kul att du gillar den! Nu meckas det cabbeställning, det fanns ju typ inget kvar längst fram, så nya profiler togs fram sen har det måttats och kapats och måttats igen. Allt för att konstatera att de där på karmann var riktiga hantverkare:) Min träbåge längst fram var riktigt dålig sen fick jag tag på en bättre av Ola E, tack så jättemycket för den dock kommer ja nog beställa en ny. Känns som den är en viktig detalj för att få till en vettig passform. Annars ligger det mesta inom en mm, eller två, vilket jag tror man får vara riktigt nöjd med. Sen vill man ju att allt skall passa så nu får jag nog ta och skruva fast rutramarna med hissarna ordentligt innnan jag fortsätter med ställningen.

All for now:) Mikael

Post's attachments

550.jpg, 391.69 kb, 918 x 1632
550.jpg 391.69 kb, 226 downloads since 2017-02-20 

551.jpg, 373.34 kb, 918 x 1632
551.jpg 373.34 kb, 215 downloads since 2017-02-20 

552.jpg, 447.41 kb, 918 x 1632
552.jpg 447.41 kb, 231 downloads since 2017-02-20 

322

Om backljuskontakt. Från nån årsmodell sitter det ju ett hål i växellådan där man bara byter pluggen mot en kontakt.
Tror det var en sådan i -67 lådan jag körde med tidigare. Har du kollat din? På konan riktad framåt i bilens riktning.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

323

Tack! Ska kolla detta, har tittat på  en annan -67 låda, den har det inte... Men har inte kollat cabbens, minns inte trots att jag lackat den;)

Fortsätter passa in ställningen mot rutramar i sidorna och fram, mycket skall stämma och en hel del justeringar är det. Så gott att se hur bakre sidorutorna då glider in i listerna i ställningen:) efter alla år de varit från varandra... Tack Kalle för hjälpen med att lyfta på "trasan" hm ska jag verkligen byta den???

Vissa bilder kanske inte är så mycket att se men detta blir även en liten dagbok för projektet. Bra att titta tillbaks på när återmonteringen av cabben börjar.

Ska kontakta Topntrim i början på veckan och diskutera canvas eller vinyl, formpressad träbåge eller massiv. En hel del gummilister behöver jag oxå...

Mvh Mikael

Post's attachments

571 (2).jpg, 358.24 kb, 918 x 1632
571 (2).jpg 358.24 kb, 238 downloads since 2017-02-26 

571.jpg, 391.69 kb, 918 x 1632
571.jpg 391.69 kb, 195 downloads since 2017-02-26 

572.jpg, 428.33 kb, 918 x 1632
572.jpg 428.33 kb, 210 downloads since 2017-02-26 

573.jpg, 330.6 kb, 918 x 1632
573.jpg 330.6 kb, 209 downloads since 2017-02-26 

574.jpg, 347.38 kb, 918 x 1632
574.jpg 347.38 kb, 206 downloads since 2017-02-26 

324

Ser fram mot den nya "trasan":)

Mvh Mikael

Post's attachments

575.jpg, 363.31 kb, 1632 x 918
575.jpg 363.31 kb, 206 downloads since 2017-02-26 

325

Kul att se och det ser riktigt gott ut!

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966