1 Senaste redigerad av Fillmore (2016-12-22 08:58:05)

Träffen blir precis som ifjol uppe på Sundsvall Raceway. 2017 är det 9-11 juni som gäller.
Träffen öppnar fredagen den 9/6 kl 18.
Camping på gräs med tillgång till el för den som vill, tillkommer en el-avgift på 150:- för hela helgen.

Fritt fram för den som vill sälja grejjer vid sin bil, vill du ha större yta för försäljning så fixar vi det utan extra kostnad.
På lördagen är det racing som gäller, SHRA Sundsvall håller i körningen och det fokuseras på 201m men det kommer att vara möjligt att få tidkort på 402m för den som vill, då är det singelrepor som gäller.
För att köra på banan krävs licens och det går att fixa en endagslicens för 150:- på plats.
Vi delar upp körningen i tre klasser; Överladdat, N/A och daily driver. I daily driver så gäller det att köra två pass så lika som möjligt och i de andra två så är det snabbaste tid som vinner.
Vinnarna i överladdat och N/A får förutom en otrolig ära även 2000:- och vinnaren i daily för 1000:-

Ytterligare info plus betalningsalternativ kommer att komma.

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

2

Woho som jag har väntat

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

3

Kommer!

Mathias B Röschmann - aka "Barbastark"
Barbapapa Racing

https://www.facebook.com/BarbapapaRacing

4

Bra jobbat Magnus och co ! Jag måste komma i år va?

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...

5

Klart du måste komma., alla kommer ju.  Man vill ju inte va "den som missa det"  ICQ/ab

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

6

Ja kommer du inte så släpar jag dit dig :=)

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

7

Snart sommar! Roligt med träff och Dragrace så tidigt på säsongen!

Men varför bara solo körning på 402 meter?

Volkmasters

Powered by East Hill Welding

8

De är inte vi som bestämt det. Shra som sköter dragracet, kanske har med personal vs säkerhet att göra.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

9

Tredje gången gillt va!!
Styr bort regnet i år så blir det kanon!
Vad är oddsen  ICQ/ac  Default/yikes ICQ/ad

10

Är bilen klar så blir det nog en spontanare!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

11

Sjukt taggad ☺ kommer bli svinskoj! Bättre vägbeskrivning och skyltning iår efterfrågas!

12

kan man få komma in med en T3 DH med wbx?

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

13

Fredde.B skrev:

Vi har bestämt att om bilen levererades med luftkyld motor från första början så är den välkommen in.
Alternativet är ju om du ska bo i den då kommer den in men kanske får stå lite bakom de övriga bilarna.

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

14

Fillmore skrev:
Fredde.B skrev:

Vi har bestämt att om bilen levererades med luftkyld motor från första början så är den välkommen in.
Alternativet är ju om du ska bo i den då kommer den in men kanske får stå lite bakom de övriga bilarna.

Så hur ska man tolka det? T3 fanns ju med luftkyld motor så då är min med WBX godkänd också.....iofs så sov jag i Dh:n på BR ifjol så då kommer ja ändå in ICQ/ad

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

15

Ska du sova i den e de ok.
vattenkylt i gränslandet typ wbx gipsy och wbx t3 har varit ok att slagga i på träffen ICQ/ab , inte på luftkylda utställningslineuppen då, men på gräsmattan bakom funkar fint!

Fredde.B skrev:
Fillmore skrev:
Fredde.B skrev:

Så hur ska man tolka det? T3 fanns ju med luftkyld motor så då är min med WBX godkänd också.....iofs så sov jag i Dh:n på BR ifjol så då kommer ja ändå in ICQ/ad

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

16

Sjukt roligt!
Är det grusvägen som gäller in iår?

NewfieldVW
1972 Bay buss

17 Senaste redigerad av Kroffe (2017-03-23 05:55:18)

Menar du vägen som AC-volks hyvlade iordning förbi hillbillyområdet..över skoterbron  ICQ/ad  Default/lol  Default/lol

18

Sådär ja! Hoppas många kommer nu, ni vill väl inte vara SQUARE och tråkiga ?  ICQ/ab
https://thumb.ibb.co/k5C5ha/IMG_20170601_111258_1.jpg

Hellre rostig plåt och fel i avloppet än motorfel.

19

Japp grusvägen som vanligt. Ska tydligen va riktigt bra just nu.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

20

Taggar stenhårt här, hoppas på en bättre upplevelse än bugrun förra året.
Vem vet, kanske kurvan är räddningen där men ändå tror jag att det luftkylda folket börjar se sig om efter annat och då passar ju volksmeet bättre.

Jag är lite förälskad i marknaden på bugrun, är det någon organiserad marknad eller är det bakluckeförsäljning som gäller?

21

Ingen organiserad marknad men den som vill ha större yta för sin försäljning får naturligtvis det.
Välkommen!!

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

22

http://forumbilder.se/G8KEN/volksmeet3-poster-v2-3-1.jpg

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

23

Vi blir en liten Skara folk som åker söderut på torsdag förmiddag. Två luftkylda vagnar och ett modernt ekipage. Är vi först i kön på att komma in om vi ställer oss och dricker bärz utanför grindarna på torsdag kväll?

24

Om inte dom första i kön, så i alla fall dom mest uppvärmda !  ICQ/ad
(Jag är en utav dom i detta ekipage)

Hellre rostig plåt och fel i avloppet än motorfel.

25

Haha, verkligen tidigt!  1 dygn före insläpp
ICQ/ag tror de ev skulle komma nå holländare på fredag dag/förm.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg