Michaelth brukar förespråka lim ibland. Går det att använda här? Det verkar vara en redigt knepig svetsning att få till på ett bra sätt.
Kjellgren, jo det blir nog att slipa plåtrent där jag ska svetsa igen hålen.
Voff, bäst är nog en punktsvets så det blir att låna en så den fäster och sen svetsa igen hålen men då är det inte lika viktigt att det sitter.
MEN... har länge haft i bakhuvudet att det blir tight tidsmässigt och sagt tidigare att den lär nästan vara färdigsvetsad vid årsskiftet för att hinna och det är den uppenbarligen långt ifrån...
detta lilla strulet blev en liten ögonöppnare, kommer inte hinna/orka och har man inget mål så tappar man motivationen lite
kommer säkert pilla lite mer framöver men kanske inte lika mycket
Har ockuperat vår gemensamma gång i garaget länge nog nu och nu när Buscollector behöver in i sina bås kommande helg blev det att klämma in skiten i mitt, aningen trångt blev det...så får man se när man gör nått ryck framöver eller börjar pilla med Varren...eller bussen... eller pilla naveln i soffan...

Nej nej... ger upp gör man nån timme innan avfärd tidigast. strunta i den där lilla plåtbiten så länge o gör nåt annat, men gör nåt med bilen annars blir den lätt stående, länge.
Håller med..navelpill kan ju inte hävdas vara konstruktivt..gör något litet,men varje dag så händer det saker.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Håller med föregande skribenter.
Nu öker du bara. Det är fullt möjligt, du kan fixa det!!
Dyslexiker..
631 2017-01-05 02:32:06 Senaste redigerad av Gooks (2017-01-05 02:33:23)
Kämpa på Göran...
Skulle du inte hinna så har du ändå hunnit betydligt längre än du skulle gjort om du pillar med naveln.
Din utveckling med svetsen har ju varit spikrakt uppåt.
Bubbla soltakare -59
SÅLDA...alldeles för många
What we do in Life, echoes in eternity
Inte ge upp nu..jobba jobba 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Inte ger du upp för ett sånt här litet bakslag
Några svordommar och påt igen 
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Jag byte samtliga, både bak och fram, gummilisthållare på fruns 63:a. Då de jag fick tag på av eftermarknadskvalité var sopor, gjorde jag det enkelt och tog sk"Kirsch-stång", gardinstång och delade. Efter viss justering kunde dessa enkelt formas i krymp/sträcken och antingen punktas eller pluggas fast. På det igen! 
Nu är det ju egentligen inte listen (som är tunn men av bra kvalite och skulle använt punktsvets från början...) som gör att jag gett upp/gått in i väggen utan att jag inte kommer hinna få klar bajskorven i tid, så jävla mycket kvar... blitt lite för mycket med allt...
Och nej, det är nog inte bra och sluta helt för då är väl risken att det blir stående i flera år och sen till slut säljas... så lite småpill lär man väl göra framöver... och som det ser ut nu så kanske jag blir arbetslös en vända snart och då hoppas jag att man får lite ork att göra nått
Hessisch 2021 here I come 
Nu är det ju egentligen inte listen (som är tunn men av bra kvalite och skulle använt punktsvets från början...) som gör att jag gett upp/gått in i väggen utan att jag inte kommer hinna få klar bajskorven i tid, så jävla mycket kvar... blitt lite för mycket med allt...
![]()
Och nej, det är nog inte bra och sluta helt för då är väl risken att det blir stående i flera år och sen till slut säljas... så lite småpill lär man väl göra framöver... och som det ser ut nu så kanske jag blir arbetslös en vända snart och då hoppas jag att man får lite ork att göra nåttHessisch 2021 here I come
Tänker inte stressa dig, men gör en sak per dag, om än så liten.
Ta med dig en hemläxa varje gång, typ polera växelspaken etc.
Jag vet hur det är när det är som motigt jävligast, men tack vare vänner som kommit med glada hejjarop, skickat en biltidning eller bara dykt upp när det gått som trögast så har det gått framåt.
Sätt dig i Sverigest coolaste splitt och ta en malt och lyssna på musik och dröm.
Hejja GB!
Om jag vore dig skulle jag inte stressa med ovalen och åkt i bussen ner dit. Den
är coolare och mycket mer praktiskt än en typ1. Har tänkt flera gånger att ett
soltak skulle sitta fint i din buss, när den ändå är ombyggd. Inga takrutor,
utan bara hålet 
Om jag vore dig skulle jag inte stressa med ovalen och åkt i bussen ner dit. Den
är coolare och mycket mer praktiskt än en typ1. Har tänkt flera gånger att ett
soltak skulle sitta fint i din buss, när den ändå är ombyggd. Inga takrutor,
utan bara hålet
Snyggaste bussen, 15W med soltak!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5902
Tyvärr skitdåliga bilder.....
Lite för kallt att sätta sig i bussen nu Mogge, ja din har man ju sett nere i garaget en sväng
Vi får väl an se i vad man rullar med i sommar men nått soltak blir då då absolut inte i bussen 
Lite för kallt att sätta sig i bussen nu Mogge, ja din har man ju sett nere i garaget en sväng
![]()
Vi får väl an se i vad man rullar med i sommar men nått soltak blir då då absolut inte i bussen
Hmm..tror man har blivit gammal och bekväm.. 
late,
in love,
and a little drunk..
GB skrev:Lite för kallt att sätta sig i bussen nu Mogge, ja din har man ju sett nere i garaget en sväng
![]()
Vi får väl an se i vad man rullar med i sommar men nått soltak blir då då absolut inte i bussenHmm..tror man har blivit gammal och bekväm..
Joooo... det har man väl... 
Ahh..ännu ett tecken,man tar inte strid om det.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Länge sen man såg nån uppdatering i "Seven",eller Wabi Sabi på tyska.. 
Outch..
,tar tag i det.. 
late,
in love,
and a little drunk..
GB inte vackla nu, chassit är ju nästan körbart. Släpp snuttefilten och ner och svetsa lite.
Annars får du väl ta lite hjälp av några likasinnade. Hela Dalarna är ju fullt av skäggiga händiga killar har jag hört.
Bild för uppmärksamhet.
Jadu Phileas Fogg...schysst verktygsskåp... Gustaf lämnade av sin punktsvets i garaget igår och då jag blev lite väl rastlös av att vara hemma hela fredagen och större delen av lördagen så fick jag lov att försöka få dit listen när han var så duktig och kom ihåg den
Skulle det vart en analrenovering skulle man behövt köpa en ny list men jag försökte lappa ihop det värsta och sen köra dit den med punktsvetsen, att den lille apparaten kan vara så tung... god damn...och helvete och hålla på när det är så trångt
blev fan svettig och fick ont i ryggen
och visst släppte nån punkt och en gång brände jag hål när jag höll för länge men fan... man skulle kört med den från början... eller ännu bättre kört fast listen med punktsvetsen innan man brände fast frontplåten
läropengar kallas det va?
Så nu verkar den sitta där och gummilisten kommer väl dölja det värsta så det får nog duga

Har precis köpt mig en sådan punktsvets och kan hålla med om att den både är tung och kräver en del träning. Men spar tid och snyggt slutresultat när man får in tekniken 
Jag har kablar på min skitgammla punktsvets så man bara behöver hålla handtaget det underlättar...
var inte på att göra om en av ovanståend punktsvets med ett par grova startkablar.. men så hittade (köpte)jag min gamla med kablar..
roligt att se att du släppte datorn och fixade till lilla listen 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Härligt,nu sitter den ju där,bra jobbat.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Ja Kjellgren, aldrig testat punktsvets men den gör ju ett fantastiskt jobb
men tror inte just den här är gjord för att hållas upp i brösthöjd pekandes lite snett ner för att fästa en liten list i ett utrymme där man slår huvudet i en bagagelucka, snubblar på sladdar och slår ryggen i en arbetsbänk och motor
Michaelth, ja det hade nog vart lite smidigare...Gustaf nämnde att han ville handla en annan variant.
pompejus, thanks
fick ju lov nu när han tog dit svetsen och skönt att avsluta det man börjat med