Drömde alltid om crossar och fyrhjulingar när jag var liten, men fick aldrig någon.. Såg en Suzuki LT250r göra dounuts utanför skolan i slutet av 80-talet, något liknande måste jag ha tänkte jag då. Nu blev det inte riktigt så kul men suget kom tillbaka nyss och satt en kväll och spanade på blocket, när det dök upp en vägreggad kinamakin med lite coolare stuk än vanligt blev jag intresserad, när den visade sig vara i min gamla hemby som jag ändå skulle besöka med lastbil någon helg senare var saken klar. Har inget MC-kort så en vägreggad fyrhjuling för B-kort passade mig bra för att få ett lagligt extra fordon. Dock hade föregående ägare mest busat med den och kört obesiktat, det var lite meck med att få alla lampor, blinkers osv att fungera så jag kunde besikta. Gick bra till slut iaf.
Plussen med just denna var att alla bussningar mm nyligen var bytta i samband med en tillfräschning och schyssta däck. Det är en 200cc Bashan.
Här var vi på väg till besiktningen, två års lugn och ro blev resultatet. 
Passar som en smäck på flaket, tar inte så stor plats i det lilla garaget heller. 
Skaffade direkt en nerfbar så jag inte fastnar med foten i bakdäcket så lätt, har även satt i lite skruvdubb nu inför stundande vinteråka. Notera även biltemas lilla LED-blinkers som funkar klockrent. 
Det är sjukt kul att åka nu när snön har kommit, brett ska det gå
Hoppas det blir bra is i år. Även om den driftar friskt nu när det är halt skulle det väl inte skada med lite mer effekt. Ska se vad lite lätta modds kan göra. Har skaffat lite nya delar, finns det mesta på ebay... Rullgas ska på, dels för känslan och så sägs det att original tumgas inte ger fullt öppet spjäll. högeffekts spole, racing CDI, lite större munstycken osv. 
Sen tänkte jag smida ihop ett lite mer andningsvänligt avgas. "Lösviktsdelarna" även de från ebay, sjukt fina billiga "makaroner"
Här börjat lite med det som ska bli anslutningen mot toppen, kul att få lite användning av den remdrivna gamla svarven..
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg