1

Tjenare,
Har skaffat mig en vw buss och därmed massa trevliga "problem" med de Default/smile
Motorn är det insprutning på, den startar nu efter att jag lagt bränslepumpen på en manuell switch ICQ/ag
När den står på tomgång är den lite orolig, varvar man lite så dör den direkt efter, plockar jag bort kabeln till ser ut typ som en luftmassemätare? så går den kanske lite rappare när jag varvar men inte så bra som man vill, och antagligen inte helt rätt heller..

Är det någon som kan tänkas ha en ide om vad man ska börja kolla på??
Har bytt stift,kollat fördelare samt rotor och det verkar dock vara ok.
bilen har ju stått still dom senaste 6-8 åren och bara kanske behöver köras in igen Default/smile

Ha de kanon

Mvh Albin

2

Jag va ute och nyårs åkt nån km med bussen idag,
startar klockrent, men sedan när man ska åka iväg så är den ganska orkeslös samt att den är väldigt trött, orkar knappt åka framåt när man lägger i treans växel, bara hostar och hoppar..
sedan verkar det lite som att "fläkt bladen" på generatorn tar i lite i godset någon stans, behöver man byta den rackarn eller ska man ta loss och slipa lite på dom kanske??

ser även att den kommer lite olja ut på någon sorts burk grejj under motorn,
är det bökigt att lyfta ur en sådan här motor??

Ha ett underbart slut men än ännu bättre början på 2017 Default/smile

Mvh Albin

3

Får den soppa
Vilket system tryck har du Skall vara 2,5 bar vid spridarna
Om fläkten tar i gottset skulle jag tro att du har något som är knas med maskin  typ lager ras
Veven får bara röra sig 0,06 mm i sidled och längs led 0,20mm
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Ja, soppa får den, vet dock inte tryck och inte hur jag ska mäta det heller Default/sad
Det är fläkten på generatorn som går emot, den är väll egentligen en lös del??
Tänkte ta loss generator remmen och starta den och kolla hur den låter då??

5

tvåtaktsolja i bensinen kan hjälpa igång den så
insprutningen fungerar.
välkommen hit förresten o gott nytt  ICQ/ab