51

Skata men säkert. Jag är ju dålig på uppdateringar men en liten krake till uppdatering: motorn hämtad från herr hökåsen som gjort maskinarbeten och satt ihop bottendeln samt kört in den! Ser kanon ut!!!! Tack fredde! Jag trodde jag låg med bra i kringutrustningen och tänkte att det blir en snabb sorti. Men det är ju alltid mer pyssel än man tror... Men plåtar ska passas in och lackas..dom ligger på tork just nu så den delen är klar. Förgaseriet ska pysslas till lite mer då jag inte hunnit hämta ut dom munstycken som ligger på posten och som förhoppningsvis ska ge en bra grundbestyckning. Men bara plåtarna är klara kan jag montera motorn i bilen vilker skulle kunna bli imorgon eller på måndag... Kul faktiskt...jättekul! Jag är som ett barn...sen är det ju bara resten kvar men det kommer i nästa uppdatering..

Post's attachments

ass.jpg, 872.61 kb, 1500 x 844
ass.jpg 872.61 kb, 172 downloads since 2016-11-27 

motor.jpg, 872.49 kb, 1500 x 844
motor.jpg 872.49 kb, 174 downloads since 2016-11-27 

52

Härligt när det börjar hända saker,förstår att du är upprymd..blir bra! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

53

Nice gubben, avundsjuk på läget du kommit till  ICQ/an
Förminskade bilderna så dom syns direkt i inlägget  ICQ/ab

54

Tack göran! Du är snart här...

55

Njo nu är motorn i bilen och den är provkörd runt byn. Och den går bra!! Nu är det lite backjobb på spindlar som lär få nya bussningar men så kan det ju vara. Vänster spindel har varit lite kärv men idoget smörjande och lite körning skulle lätta upp den men istället visar det sig att höger spindel har ett glapp så det är bara att bita ihop och få till dom så allt är tiptop! Det känns väldigt bra när det börjar falla på plats ordentligt och det bara är lite finmek  och injustering kvar..
Sen har bilen begåvats med bur och det känns som en bra grej nu när bilen presterar lite mer än sina ursprungliga 30 hk...

Post's attachments

image.jpg, 277.39 kb, 960 x 720
image.jpg 277.39 kb, 185 downloads since 2016-12-28 

56

Snyggt, har hänt en hel del sen man såg den i rommegaraget i vintras... Fixa det sista nu så är du redo för våren, fan en oval skulle man ju haft...  ICQ/af

/foppa

57

ICQ/ag  berätta mer om maskinen.. Lite mer än 30 hp... ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

58

Njo vad ska sägas om den. Jag spaltar väl upp vad som finns i den..
74x92mm
Engle w125
Loghmech  toppar 40x35,5
Fajs idf 44
Planerat komp 9,7 men troligen lite högre.
Logmechs stötstänger och stötstångsrör
Scat 1:25 vippor
Justerbart rakskuret kamdrev..
Lite så. Borde ge uppåt 40 hk..
Jag har bara tagit en tur och det finns bestyckningspotensial då den är mer eller mindre grundjusterad. Förhoppningsvis ska den på rulle v4 för finjustering. Men visst finns det ork i den. Den hade inte blivit verklighet utan hjälp men jag är glad att jag fått hjälp, och det gäller både kaross och maskin!. En gammal dröm om att ha en arg callooker blir sann. Jag har alltid varit en caliookerkille och det kommer så förbli..

59

Den blev riktigt bra och stor maskin gillas! Ska du köra Cold Balls med den?

60

Japp det är planen...och det ser jag fram mot!!!

61

Fan va fränt!   ICQ/ab  Ska bli kul att träffas och att se bilen i jämtlandssnön senare i vinter.  ICQ/ab

You´ll never know...

62

Ett år senare..ny, eller inte ny men en  växellåda där vi försökt justera in den så den skall hålla lite bättre, det har kommit i bilen.
Motorn är ochså lite uppdaterad och skall plockas ihop igen bara sista pusselbiten kommer hem.
Coldballs är målet då förra coldballs avlöpte riktigt bra. Att det dessutom var bland det roligare som gjorts kan man ju bara konstatera. Hårdköra på bana är kul.

Post's attachments

723D286D-B5A7-490F-BE63-FB5F6AE1B785.jpeg, 255.08 kb, 1080 x 1920
723D286D-B5A7-490F-BE63-FB5F6AE1B785.jpeg 255.08 kb, 166 downloads since 2017-12-07 

63

Å jag har inte fått nån åktur än...  ICQ/ac

64

Najs ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage