Jag tycker att man gott kan nöja sig med den "billigare varianten" av dubbelkoningssats. Själv är jag av åsikten att de dyrare alternativen vet man när man behöver, dvs man börjar med en enkel liten sats om man ska kona några enstaka rör för ett enskilt projekt, sen köper man en mer avancerad, mer lättarbetad variant när man inser att koningsbehovet ökar och verktyget måste vara lättare att jobba med.
Jag har både Biltemas handhållna 191261 och den enkla 19837 och den stora skillnaden är väl att man jobbar lite snabbare i den dyrare varianten, konorna blir även lättare "mer korrekta" men skulle jag kona några enstaka rör om året hade jag köpt den enkla. En skillnad tillverkaren hävdar är att den dyrare låter sig kona rören på plats under bilen och det är säkert så, men jag har lyckats med detta även med den billiga varianten. Enklast är dock att jobba fastskruvat i städet på bänken (såklart). Jag har även lyckats kona stålrör något man annars ska vara uppmärksam på att det inte går som man vill då stålet kan spricka i konan, detta har hittills inte hänt mig så jag vet inte hur överreklamerad den aspekten är. 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't