Tjenare
Anders heter jag, nyss fyllda 40 (men när denna historian började stod klockan fortfarande på 39
). Sålde för några veckor sedan min Porsche 928 S4 som jag långsamt renoverat senaste 10 åren. Tog inte många dagar innan det började klia i fingrarna och en Bubbla borde jag väl kunna hitta utan att tömma skattkistan med pengar jag fick över efter Porschen. Min första bil var en 1303S från -73 så lite nostalgiskt är det såklart, frugan ville hellre ha en Amazon men icke.
Sagt och gjort, spenderade en vecka på Blocket men insåg snart att de mesta som rullar med lågt pris lider av alldeles för mycket rost så jag bestämde mig för att skippa de där med att rulla och prutade skamligt på en -68'a som stått avställd i en lada sedan april 1992 (då var jag 15 bast och trimmade moppar).
Planen är att renovera den till originalskick med ny lack. Sannolikt blir det måttlig sänkning och kanske -75'ans kofångare jag har aldrig gillat blinkers på skärmarna. Håller tummarna nu för att jag slipper lyfta karossen nu bara. Projektet lär dra ut på tiden, bor i radhus i Sollentuna och har ingen möjlighet att mecka hemma så bilen huseras på en kompis lantställe där han brottas med en gammal Porsche 924 som stått still i 15 år, tyvärr ligger garaget 10 mil bort och med små barn i familjen blir det ett litet miniprojekt varje gång vi ska åka dit.
Tänkte det skulle passa med en projekttråd, om inte annat så för min egen skull så jag håller koll på vad som händer...