51

Spaan! Det låter trevligt! Får suga på det!

För er som spekulerar i hur jag har gjort så kan jag säga att ingen av er har rätt Default/tongue ja MatiasR va väl närmast ICQ/ae Idén kommer från ett moppedrally! Det kom en plastraket av nyare modell, tyckte den såg speciell ut, ja det va i plast men helt patinerad! Han berättade att han tagit rostiga metallspånor och lagt i en liten grövre sil, sprutat mopeden med klarlack och sedan "siktat" den rostiga metallen på mopeden och ja ni ser ju hur resultatet blev för mig! Denna metod kan ni ju använda på precis allt...

66 old ballds stance!
65 -panel står och mognar
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

52 Senaste redigerad av Stoffe (2016-12-23 00:43:35)

Efter att ha fått en inblick i hur bilen kommer att se ut så va det dax att välja färg på fälgarna! Kunde inte riktigt bestämma mig för vilken kulör av grön jag skulle köra så gjorde jag 3 fälgar med 3 olika grön färg! Har inte bestämt mig 100 än men det lutar åt den på bilden dom 2 är lika! Annars blir det en kulör ljusare och lite mera limegrön! Men vi får se!

När jag skulle ta lite bilder så såg jag en frän grej! När man åker så här pass lågt, så är det fan inte mycket av bakdäcken som är i kontakt med marken! Lär bli spännande att orma sig fram i sommar ICQ/ae

Post's attachments

image.jpg, 103.54 kb, 800 x 600
image.jpg 103.54 kb, 175 downloads since 2016-12-22 

image.jpg, 70.07 kb, 800 x 600
image.jpg 70.07 kb, 149 downloads since 2016-12-22 

66 old ballds stance!
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

53

Mmm..Morgon-TV..du kommer nog upptäcka en rad problem med att åka lågt,men ser onekligen trevligt ut..snygg grön färg som på bilden,ta den! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

54

Hahah Default/tongue ja det finns ju inga fördelar överhuvudtaget! Men snyggt är det ICQ/ag ja det blir nog den gröna skulle jag tro!

Nu kommer vi till en liten klurig del av detta bygge! Jag har ju ingen framruta! Hur gör vi då? Ja så klart bygger vi en Default/tongue började med att Göra en mall i papp, som senare blev en mall till en 6mm masonitskiva! När mallen i masonit va utskuren så blev det 2 mallar till innan jag blev helt nöjd med det slutliga mallen. Men varför krångla när man kan köpa en ny?

För att det ska bli en öppningsbar! Köpte mig en polykarbonat plexi hos glasmästaren i byn och  började såga!  När jag va nöjd med passformen mot rutramen kunde all tillverkning av glidskenor gångjärn osv börja!

Som ni kanske ser på bilden så passar väl inte huven riktigt in i färg! Men den är ej klar än!

Post's attachments

image.jpg, 92.86 kb, 600 x 800
image.jpg 92.86 kb, 167 downloads since 2016-12-23 

image.jpg, 95.61 kb, 600 x 800
image.jpg 95.61 kb, 168 downloads since 2016-12-23 

66 old ballds stance!
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

55

Jodå,fördelar finns..ramlar man ur bilen har man kortare väg till markan och slår sig följaktligen mindre(i teorin iallafall..)
Kul idé med ruta men blir det inte "fladdrigt" med plexi..? ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

56

Haha ja det är ju sant ICQ/ag nej det kommer bli stabilt som fan för polykarbonat plexi är mycket starkare och (repfritt) kör hela 7mm så med ram och allt blir det nog kanon! Här kommer en bild på rutan och hur den blev! Inte riktigt köar än men fullt fungerande!

Post's attachments

image.jpg, 104.81 kb, 600 x 800
image.jpg 104.81 kb, 175 downloads since 2016-12-23 

image.jpg, 96.31 kb, 600 x 800
image.jpg 96.31 kb, 160 downloads since 2016-12-23 

66 old ballds stance!
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

57

En underbar projekttråd och bra jobbat, precis som den bästa adventskalendern, väntar med spänning på lucka 24.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

58

Snyggt ICQ/af

Den kommer gå rakt och fint bara den har rätt toe-in på den höjden du kommer köra på (jag hoppas på lågt för det är snyggare att hjulet sitter i mitten när den står på backen)

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

59

Hatten av för ventilationsruteramslösningen(djävligt långt ord..),nytänk,blir säkert bra.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

60

Blir jävligt bra  de här  ICQ/af

61

Tack allesammans!

Morgon tvn är tillbaka! Dax att öppna lucka 24! Jag har kommit en lång väg med bygget, men den är inte riktigt klar än! Det som återstår är att dra all el ny! Stötdämpare fram och bak! Montera lite lister och montera någon slags halvbra inredning i bilen!

Kommer lägga upp mera bilder på det som återstår senare när det blir dax för mera garage tid!

Finns givetvis lite annat att göra också! Men det är inte långt kvar nu! Jag hoppas att ni gillar bilen och att vi ses på någon träff i sommar!

En riktigt jävla god jul på er och ett gått nytt år! Ho ho ho

Post's attachments

image.jpg, 199.01 kb, 960 x 1200
image.jpg 199.01 kb, 168 downloads since 2016-12-24 

image.jpg, 182.51 kb, 1200 x 800
image.jpg 182.51 kb, 154 downloads since 2016-12-24 

image.jpg, 173.41 kb, 1200 x 856
image.jpg 173.41 kb, 160 downloads since 2016-12-24 

image.jpg, 207.7 kb, 1200 x 856
image.jpg 207.7 kb, 176 downloads since 2016-12-24 

66 old ballds stance!
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

62

Jäklarns vad bra de vart. Big up!!

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

63

Dags för ett besök ser jag.

64

Lucköppning av sällan skådad klass för oss patinaälskare..måste få se bilen vid tillfälle.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

65

Tummen upp å hatten av
Ser riktigt nice ut när den slickar backen

God hjul på dej

Varför göra det lätt för sej när man kan göra det svårt ICQ/ad

66

Frän bil å tomte !
Grymt bra jobbat.

Julkorten var ju bara bäst

GOD JUL !!

67

Stenhård, snygga bilder damen din tar  ICQ/ab

68

Tack allesammans! Lars du är välkommen när du vill! Ja i bland måste man ju bjuda på sig själv lite ICQ/ae ja det gör hon verkligen GB! Får hoppas hon vill följa med på lite turer i sommar så man får lite fina bilder! Alltid lika kul.

Ja god hjul på er!

66 old ballds stance!
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

69

Nu kan du skippa frågan om rutan på instagram Stoffe,  ICQ/ag såg att du också fastnat för polycarbonat, blir lika dant för mig å en till kille i stan, dock har vi 8mm

Såg jäkligt bra ut det där. blir bara bättre å bättre.

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

70

Vilken underbar patina o riktigt gutt stuk

71

Snyggt bygge och härlig patina.  ICQ/af

72

Riktigt ballt bygge!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

73

Grymt bygge som man hoppas få se live på någon träff framöver ICQ/ab
Och som sagt riktigt bra foton och det märks ju på instagram om inte annat, ses på många VW sidor nu.

74

Den var läcker! Big up!  ICQ/af