Hur mycket justermån får jag med justerbara svärd till min typ1 -67?
Har sänkt ett yttre hack som det är nu men vill gärna upp liiite kanske 1cm eller så. Sedan är ju bilen lite sne mellan höger och vänster sida o hoppas kunna justera upp detta med justerbara svärd.
Någon som har några bra svärd att rekommendera? Franke verkar inte ha någon tillverkning mer av dessa eller? Går ju o köpa hos istortsett alla handlare idag men känns som kvaliteten kan va så där. Empi...?
Ish 6 cm.
Ragtop 60 No name
Ish 6 cm.
Så pass!
Så om jag tänkt åka ca 4-5cm lägre än org så borde jag kunna sätta svärden i org höjd?
4 2016-12-18 16:18:00 Senaste redigerad av iooor_21 (2016-12-18 16:18:24)
Franke tillverkar fortfarande men han har nog en lång kölista, om nu inget ändrat sig vill säga (har båda beställt och fått svärd nyligen)
Har för mig dom sänker 2,5"
Jag tar tyvärr inte åt mig några fler såna beställningar då jag har fullt upp med mitt vanliga kneg. Ska du ha svärd som ser ut som mina så är det bara att beställa utav Limebug i UK.
Ojämn höjd på bilen löser man annars med att höja på inre och sänka på yttre eller tvärtom beroende på om det ska höjas eller sänkas.
Justerbara svärd är dock klart smidigast.
Jag tar tyvärr inte åt mig några fler såna beställningar då jag har fullt upp med mitt vanliga kneg. Ska du ha svärd som ser ut som mina så är det bara att beställa utav Limebug i UK.
Ojämn höjd på bilen löser man annars med att höja på inre och sänka på yttre eller tvärtom beroende på om det ska höjas eller sänkas.
Justerbara svärd är dock klart smidigast.
Synd, men jag förstår dig!
Är ju egentligen inte ute efter "sänksvärd" utan bara justerbara.
Tack för tipset om Limebug, får kolla in deras utbud!
leguanen skrev:Ish 6 cm.
Så pass!
Så om jag tänkt åka ca 4-5cm lägre än org så borde jag kunna sätta svärden i org höjd?
Ja absolut.
Ragtop 60 No name
Funderar på om jag har nått o vinna på genom att köpa sänkta svärd?
Jag vill åka ca 4-5cm lägre än orginal, kör i dag ett yttre hack sänkt, ca 5,5cm. Om jag köper dessa från Limebug https://www.limebug.com/product/view/33 … e-499#temp Då hamnar jag på ca 5cm i mitten lägen va? Sedan är det bara finjustering kvar.
Men jag borde egentligen likaväl kunna köpa "orginalsvärd" som är justerbara typ som dom säljer på Dalhems, Vw up north osv. Eller?
Skiljer ju lite i pris oxå...
Du kan ju justera höjden mellan sidorna genom att göra som Franke sa och justera inner/yttre splines
Du kan ju justera höjden mellan sidorna genom att göra som Franke sa och justera inner/yttre splines
Jo men ville slippa det "mecket". Min fundering var mest vad jag vinner med att köpa sänkta justerbara svärd kontra "raka" justerbara.
Kom på en annan sak oxå, om de svärd jag länkade till från Limebug och dom jag sett från tex Empi är att det sitter ingen låsningsskruv på dom. Borde inte göra det egentligen? Blir det inte väldigt mycket belastning på själva justerskruven? Borde väl iofs inte vara så svårt o trixa dit själv...
ja har kört 7-8 år utan låsskruv på svärden och inte saknat det heller.....men säkert är det bra för nått..
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
ja har kört 7-8 år utan låsskruv på svärden och inte saknat det heller.....men säkert är det bra för nått..
Då kan jag släppa den funderingen!